fredag 26 juli 2013

Kalligrafi II

Hade ett privat ärende till stan idag men mina tankar kretsade bara runt Kalligrafi och affären som jag trodde skulle ha vad jag sökte. Den ligger vid Gamle Port för er som känner till stan.....Heter In-Ex och har webbutik också

Jag hade ju ingen aning om vad jag skulle köpa och blev helt matt när jag så sortimentet......
Pensel - enkelt trodde jag innan
Block i alla format och papperskvalitet

Men någonstans måste jag ju börja så med hem till lyan kom

Testade bakgrund i akrylfärg Sen skulle det ju bli tjusiga bokstäver på

Jaha.....och som jag skrev igår "pang på.....". Jag hade ju en inre bild framför ögonen om hur jag ville att det skulle se ut.....SÅ blev det inte kan jag säga och ni ska slippa se det. Kanske är jag bättre när jag inte försöker göra som det står i boken......utan skriver fritt?

Fjäderpennan ska doppas i bläcket och sen skulle jag skriva....nu blev det alldeles FÖR smala/fina streck och jag (Murphy igen?) lyckades inte byta till ett bredare "stift". Det som sitter i     jag det sitter kan jag lova.....
Färgerna är vattenfasta och inte förstår jag heller hur jag ska få rent penslarna för i affären gav de mig inget råd om det......Nu får jag vänta tills imorgon och ringa dit eller åka till stan igen.......

För att få bukt med värmen i lyan har Fias mormor lånat ut 2 fläktar till mig. En i köket och en vid sängen......rotation på luften är det men om det verkligen blir svalare får jag se.....


Nu sommartid blir det lite Paus ibland men jag återkommer EFTER HELGEN.....Mig slipper ni inte så lätt! Kram
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTsZuvgRnTh3UxSVOK_6epDe8fZN_Ed5zuzdsme39Sh1e60kU9E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar