torsdag 27 juni 2013

vagare in cerca di preda.....

Tack till bloggaren "Vitsippan" som tipsade om det italienska ordet för nya favoriten....ja, ni fattar ...vaskrensaren!
Idag har det inte hänt något särskilt, Det har "rullat" på.......
  • övar min italienska med varierande framgång
  • sorterat ut två små vita påsar med kläder till klädinsamlingen (de hämtar vid dörren)
  • kände för att återvinna en vällingkartong till tidskriftssamlare
  • varit med en vän och tittat på lägenhet
  • just gjort kvällsmackor
  • fotat rosen vid min ingång Den är så vacker !

    Och några bilder här



    Klädde med presentpapper jag hade hemma



    Och nu blir det TV2 "De andras liv" . Oscarsbelönad som bästa utländska film men troligen en ruggig film om forna Östtyskland mm.Har alltid intresserat mig för ondskan och då kan jag inte hoppa över Öst/Västtyskland.....För er som inte är uppe till 24.00 säger jag bara
     

3 kommentarer:

  1. Nej jag kryper till sängs redan nu.
    Jag har jobbat som sjutton i dag, men det är bra, då kan jag ta det lite lugnt i morgon.
    Mina gäster från Masthugget kommer vid middagstid
    skall bli så trevligt. De skall bo på
    Grand Hotell i Norrköping.

    Så vacker din ros är Maj.

    SvaraRadera
  2. Har nyss tittat på tyska filmen oxå. Fantastiskt bra. Nu dax att sova!! God Natt från Nattugglan i Hallsta ;) /GSch

    SvaraRadera
  3. Godmorgon!
    Vilken fin ros, den ser ut (!) som om den skulle lukta gott.
    Kul att läsa språk, fast jag märker skillnad mot när man (jag) var ung, det går lite trögare nu! För mig, då, alltså.

    Agneta kram

    SvaraRadera