söndag 2 juni 2013

Trevligt söndag hos goda vänner......

Idag var jag som jag skrev tidigare bjuden på middag till  mycket goda vänner. Vi träffades när jag flyttade till Göteborg för otroliga mer än 30 års sen, närmare bestämt 1981 och de var då våra grannar. Jag flyttade till annat hus men vänskapen har hållit i sig.
Tänk vad åren går fort....nu har vi båda barnbarn.....

Det är härligt att träffas och att bli bjuden på god mat....som alltid förresten när vi träffas....



Jag tycker såå mycket om blommor som ni vet och rosor är en favorit. Visst är den vacker , rosen som stod på bordet....

Till den goda måltiden drack vi vitt vin, några glas blev det faktiskt för min del.....jag tog älsklingsbussen Rosa Express ungerfär vid 13-tiden och var inte hemma igen förrän det var dags att titta lite på Wallander.

En mycket trevlig söndag alltså!

Mer information om detta ordspråk och citat! Det är de vänner som man kan ringa till klockan tre på natten som räknas.


4 kommentarer:

  1. åh vilka fina bilder, och vilken god mat Du blev
    bjuden på. Sparris var länge sen jag åt.
    Det skall jag ha på Madddes bröllop tror jag.
    Vore gott på lördagen att äta.
    Du berömde mina bilder, lilla Maj du kan ju detta
    du med. mycket mer än jag. Jag sitter och läser på dotterns prospekt som hon gjort till mig.
    men trägen vinner. ha det så gott-
    kram från Harriet

    SvaraRadera
  2. Vilken fin Söndag du har haft
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  3. MUMS , va gott det ser ut, hoppas du får en fin dag denna Måndag oxå.
    KRAM
    Eva

    SvaraRadera
  4. Hejsan! tack för hälsningen hos mig! Glossybox är en sådan där box som man kan prenumerera på antingen månads,kvartals eller års vis..inehåller skönhets produkter kan vara allt ifrån kräm ,läppstift schampoo,ansiktsmask eller diverse smått o gott i skönhetsväg..jag tyckte det var en kul grej,använder inte så mycke sånt i vanliga fall! men tänkte köra ett tag framåt..lite egen lyx! det jag inte gillar ger jag bort :) kram Jessica

    SvaraRadera