torsdag 13 juni 2013

Skruva aldrig om du inte vet hur det fungerar.....

Pust! Jag vet att jag inte är händig/teknisk och denna gång hade det kunna gått riktigt illa.....Vad hände då?
För någon dag sen fick jag för mig att det var stopp i avloppet vid diskhon och eftersom jag var så glad att jag köpt mig en stjärnskruvmejsel tänkte jag....jag skruvar och tittar efter. Det gick inte alls att lyfta upp "ringen" och rensa....så jag skruvade fast skruven igen. Frid och fröjd tänkte jag!

Eftersom jag haft en stor vattenskada i förra villan har jag lite noja (bra är väl det i detta fall) att alltid kolla att det ser torrt och fint ut.....igår var allt ok men idag tror jag att jag spolade extra hårt med varmvattnet för att fixa till en stekpanna som jag glömde diska igår.
När jag av en händelse tittade efter var det vatten överallt under diskbänken.......Det hade uppstått ett glapp mellan diskhon och avloppsanordningen och allt berodde på mig och min skruv!
Jag fick lite panik/hjärtklappning och ringde omg HSB felanmälan och en kille där gjorde akututryckning.
Ajajajaja....aldrig skruva där sa han. Så nu vill jag varna er om ni tänker göra något liknande och inte vet hur det fungerar.

Sen har det varit lite lugnare. Handlat mat på  cooponline, lagt upp en auktion på Tradera mm . Jag har prenumererat på några nummer av Femina och ska luta mig tillbaka med den och ev blir det väl något på tv också.



"Alla tar emot goda råd
utom de som bäst behöver dem."
Tyskt ordspråk



2 kommentarer:

  1. Käraste Maj, vilka grejer man råkar ut för. Jag törs aldrig skruva. Både min man, och min son har
    jobbat inom HSB,ja min son Per jobbar ännu förstås. Vet du förra veckan hade jag en rörmokare hemma här. Avloppen har varit så dåliga. Nu är det perfekt , skönt för det har retat mig i tre år, som jag bott här.
    Ja nu vet Du att min goda vän NZI år död nu.
    Vi var ju lika gamla schäfern och jag. Jag älskade henne, och hon älskade alla.
    >Jag såg att Du skrivit hos tösen min. Ha det så
    bra Maj, Du vet att jag gillar Dig med.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  2. Oj...!
    Jag har också grejat där härhemma, och det har gått bra, hittills. Tack för varningen ändå, ska tänka på att jag kanske inte har tur jämt inte!
    Men, det saknas skruv, kanske därför...Alltså, har jag löst problemet underifrån bara...
    Skönt att HSBkillen kunde komma över till dej snabbt, för blir det sådär med vatten så får man ju lätt panik!
    Så skönt att bo i lägenhet, och ha tillgång till sån service dygnet runt, tycker jag :-)

    Kramen

    SvaraRadera