tisdag 25 juni 2013

Pandora....love it!

Jag fick mitt första smycke från Pandora när jag fyllde 60 år. Det var ett armband med berlock från en kär vän jag känt sen vi var i 20-års åldern.
På den vägen är det....det har blivit några fler berlocker vid särskilda tillfällen och ett armband från arbetskamraterna vid pensioneringen. Så Pandora är mina favoriter!





När jag sålde "pappas stolthet", älghornet jag berättat om tidigare så bestämde jag mig för att köpa ett litet smycke för pengarna. Det blev detta lilla hjärta med kedja. Jättefin butik finns i mysiga Viktoriapassagen här i Gbg   LÄS OM DEN HÄR

Jag har ju letat länge, länge efter en pall och nu tror jag jag hittat den i den härliga butiken "Grandma´s". Bilden visar ett skyltex men pallen finns i svart, vitt och teak. Kanske blir det den vita. Den är stadig och det bästa är att den kan användas som stol för den är gjort i "sitthöjd". Två flugor i en smäll! BUTIKEN FINNS HÄR

Ni som följt mig vet att jag gillar min altan så mycket och att jag är så glad över mina växter. Innan detta regnande och regnande var denna blomma superfin men tyvärr kommer den att ruttna och blomsterförsäljaren har inga fler. Ledsen över det! Nu håller jag tummarna för att min fina persilja som var ett praktexemplar kommer att överleva. Urtrött på skyfall!
Ingen rolig syn
Ikväll blev det ett avsnitt av Morden i midsomer på TV1. Faktiskt ett avsnitt som inte sänts sådär "1000 ggr" i repris.








4 kommentarer:

  1. Åh, såna smycken är ju bara såå fina!
    Tänkt unna mej också, men det har aldrig blivit av.

    Hoppas att Du slipper fler skyfall nu.
    Såna gånger är det ju bra med altantak...

    Pallen ser finfin ut, tycker jag :-)
    Det är något visst med pallar, gamla som nya.

    Kramen,Eva

    SvaraRadera
  2. pallen var ju toppen, även som sittplats.
    kommer så väl ihåg att du gillade Pandora.
    jag frågade var du fått tag på din fina klocka
    och då talade du om detta med Pandora. jag satt sen och letade efter den klockan men hittade den aldrig. mycket snyggt både armlänken och klockan
    nu har jag skrivit på två st hos dig
    kramar från Hajan

    SvaraRadera
  3. Ska tacka för den fina vinsten som kom idag!! TACK! :)
    Vackra smycken och det blir ju ett minne efter din pappa då du köpt det för pengarna du fick då du sålde hans älghorn! Pallen ser bra ut den med och fyller sin funktion på fler sätt.
    Måste fråga om du ser mina bilder i bloggen nu då jag prövat sätta in med html?(Mångalen)
    Kram Maja

    SvaraRadera
  4. Fina smycken du har köpt
    själv lägger jag mina pengar på växter,är man en trädgårdstok så är man
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera