torsdag 6 juni 2013

Nästan som Midsommar........

Jag har alltid tyckt att vi skulle ha vår Nationaldag på Midsommarafton för då firar vi ju ändå......men nu har jag ändrat mig. Aldrig är väl Sverige så vackert som fn när "allt" blommar i naturen, fåglarna kvittrar (sen blir de ju tysta när de har bo), student-och skolavslutningar mm



Jag hade planer på att åka till Slottsskogen och lyssna på konserten med Göteborgs Symfonikerna men jag ändrade mig där också.....bla för att jag sålde "pappas Älghorn" och köparen kom för att hämta det idag.


Jag är glad för att hornet hamnade hos en riktig jägare och han lyste som en sol när han tittade på "pappas stolthet".....På baksidan av "skölden" där hornet är monterat hade pappa skrivit följande som jag aldrig tidigare sett.. eftersom det suttit mot väggen



Jag nästan ryste till lite när jag såg namnteckningen.....dvs hur pappa skrev Broström som jag också heter men jag brukar skriva Maj B Bergg.....Titta bara hur jag själv skriver mitt namn, otroligt egentligen!!
Skriver ni som era föräldrar?






Jag tog sent ikväll cykeln till "min Statoilmack" för jag kände att en bukett gul-blå blommor måste jag bara ha. Nu fanns det ingen sådan utan bara gula blommor. Men jag fixade till lite Blått själv och köpte mig också lite jordgubbar.

Nästan som Midsommarafton
Och nu är jag bjuden till Skansen för att fira tillsammans med Kungafamiljen och massor av folk och de som idag blivit nya Medborgare i landet.


Det finns mycket att läsa på nätet om Nationaldagen och en artikel HÄR

2 kommentarer:

  1. häftigt älghorn måste visa min man det ,han har inte så många taggar på sitt .trevlig fortsättning på dagen ,Nette

    SvaraRadera
  2. Nej Maj, nu blev jag utkastad igen, skriver antagligen för
    långa inlägg. Ville bara skriva att Ni hade lika stil Din far och Du. Så bra Du är att bliva av med saker och ting.
    Jag håller inte med om att midsommar skulle bli nationaldag, men det tycker inte jag. I morgon ses vi väl på bröllopet,
    Gud så mycket tjafs det varit det varit om detta, De kan väl få gifta sig i lugn och ro. Att folk orkar at bara vara småsinta och elaka. kram från Hajan, väldigt kunglig

    SvaraRadera