måndag 10 juni 2013

Min pappas födelsedag.....

10 juni 1902 föddes min pappa som sedan nästan 30 år inte längre finns i livet. Kan inte vara annat än tacksam mot hjärnan och dess minnesfunktioner för när jag tittar på det här kortet som vi tog till mammas 60-årsdag 1977....ja då känns det nästan som om vi var hos fotografen nu!






Hade ett privat ärende till city idag och det blev då lite shopping också. Jag som tänkte att jag hade alla kläder jag behövde men jag har fn minskat lite i vikt så ett par nya vita byxor till midsommar blev det...

Jag köpte tidigare en ny badrumsmatta på Hemtex men det var ingen bra matta. Men idag hittade jag en supermysig tjock och god matta på Almedahls på Kungsgatan. Fina varor och med fin kvalitet.( Usch vad dålig jag har blivit på svenska...jag som har 5a. Hoppas det nu är korrekt)




Var bara en kort sväng på stan innan jag åkte hem igen till en lugn och skön hemmakväll.

2 kommentarer:

  1. Min pappa är också född i denna månad.
    Han föddes 16/6- 1905. Han hette Axel också, lätt
    att komma ihåg. Tänkte på det när jag läste om din far. Vilka bra köp Du gjort, jag har också köpt nya vita till midsommar. Måste bara lägga upp dem först. Tänkte på att Du har nästan samma frisyr ännu lilla vän. Jag hoppas på en bra dag för Dig, och som vanligt en liten kram
    Hajan

    SvaraRadera
  2. Tankarna går då och då till våra föräldrar. Mina gick bort 1990, båda i cancer. Jag håller på att lägga in foton å datorn för att barnbarnen ska få ett litet album med sina släktingar.
    Ja, det har sina sidor att gå ner i vikt. Roligt med nya kläder - men dyrt.
    Jag gillar pajer - lätta att göra och blir omväxlande med olika innehåll.
    Om fyra dagar guppar jag på Medelhavet - det ska bli spännande.
    En riktigt fin och skön sommar önskar jag dig.
    Kram Viola

    SvaraRadera