torsdag 20 juni 2013

Midsommarfin i håret....

Idag var det dags att åka till city och fixa till lite ny färg i håret. Det kanske inte syns så stor skillnad men det känns bra!
Det är inte långt från frissan till Trädgårdsföreningen så jag gick dit för årets första besök. Det såg lite glest ut i rosrabatterna och jag får verkligen hoppas att det inte har blivit mycket förstört under vintern. Tog några foto i denna ljuvliga park mitt i city MER FINNS ATT LÄSA HÄR







Numera finns fina planteringar, mer åt det vildvuxna hållet, i skuggan under träden.

Gillar inte riktigt denna plantering. Förra årets var vackrare





Vresrosorna blommade flitigt! Älskar dem och dess doft.





På hemvägen sålde de svenska jordgubbar och det gick bara inte att motstå dem. Så nu är det stor glass-och jordgubbsfrossa på altanen. Strålande sol och ca 25 gr. Kan inte låta bli att tycka att vädergudarna är fel ute när de ska bli dåligt väder på självaste midsommaraftonen......



Tror jag ska titta lite på Ernst men innan dess vill jag påminna om min lilla utlottning. Hög tid att anmäla sig om Du vill vara med!

2 kommentarer:

  1. jag anmälde mig samma dag som tävlingen utlystes.
    när du skall ha bilder på googl måste du
    markera på ordet bild bredvid ordet sök.
    sen skriver du vilket ämne, då kommer de bilderna.På animerade bilder hittar du Evan.
    det finns ju 1000 tals. jag söker på, glad gubbe, ilsken käring osv. det är klart Du höll på
    ditt Göteborg, det vore konstigt annars.
    fina bilder och en trevlig berättelse.
    natti,natti

    SvaraRadera
  2. Vackra blomster rabatter! Hoppas rosorna tar sig de som överlevt!
    Kul med ny färg i håret, det piffar alltid opp!

    SvaraRadera