onsdag 12 juni 2013

Lite "gott" och blandat

Ibland infaller sig plötsligt en lust att laga ett nytt och oprövat recept. Jag har alltid tyckt att det är tråkigt att använda samma recept om och om igen. Men visst är det vågat......De senaste åren har jag inte lagat maten och nu ska jag ju laga mat varje dag till mig. En omställning.....de flesta recept passar ju inte till en person och att äta samma rätt 4 dagar i rad....nja....(har bara ett litet frysfack)

Sökte på nätet och fastnade för recept på Timjankyckling med senap
Problemet eller utmaningen när man inte planerar i förskott är ju att man kanske inte har alla varor hemma. Jag hade ingen grädde och tog yoghurt igen men egen Timjan har jag ju. Gillar nyplockade egna kryddor




Eftersom jag hade ett ½ pkt bacon tog jag det också.....spännande

Om jag får säga det själv så blev det väldigt gott. Kan bli en bjudrätt faktiskt!

Jag har gått ner lite i vikt och hade helt glömt detta med BMI måttet. Idag fanns det en artikel om vikt mm i tidningen. För er som glömt hur man räknar ut sitt BMI , kolla här (jag är normalviktig!)







Fortsätter läsa min bok som är bra och väntar bla på Efterlyst.......Imorgon ska vi visst få regn,regn och ännu mer regn men då fäller jag ner mina persienner och väntar in SOL. Det är bla det som är så bra med pensionärslivet, jag behöver inte gå ut (till jobbet) om det ösregnar.



"Du är inte alltid fri
att välja omständigheterna i ditt liv.
Men du kan alltid välja vad du gör
av omständigheterna."
Viktor Franki





1 kommentar:

  1. jaa i morgon skall det bliva regn. Synd åt alla barn som slutat skolan då.
    De vill ju ha sol , nu får de ju inte vara i kyrkan längre på avslutningen, inte får barnen
    sjunga Du gamla du fria . passar inte nu , kyrkan passar ju inte för vi inte har samma tro.
    Jag tycker barnen skall få ha det, som Sverige
    är vana vid. Det är inte värt jag räknar upp mer.
    då kanske inte jag passar heller.
    kram

    SvaraRadera