fredag 28 juni 2013

Kan det vara förkylning på G......

Idag har varit en sån där ruggig dag......när man är varm samtidigt som man ryser/fryser. Det har gjort att jag inte varit utanför dörren...jo en liten stund på altanen. Jag har ingen snuva, ont i halsen mm men jag tillhör dem som blir dålig så fort tempen är över 37,5....Så jag förstår inte alls de som jobbar och påstår sig har runt 38 gr.....Hoppas det är bra imorgon!

Tittade just på Skärgårdsdoktorn och Samuel är ju för bra i sin roll....men usch vad sjukdomar hela tiden!
Det har såklart blivit en och annan glosa idag med . Kul är det men svårt! Vi som läst något språk där man böjer exempelvis...I am, you are, he she it is.....osv  och är vana vid det tycker nog att det är ovanligt att man böjer verben med olika ändelser. Och beroende av ändelsen vet man vem/vilken som gör något..... Skrev jag vad länken var? Babbel.com. Det finns många språk att välja på och det är billigt tycker jag.

Jag kommer att röja successivt i lyan. Sälja på Tradera,ge bort,lämna till återvinning mm. Idag har jag lagt upp en auktion på Tradera där man kan köpa "putsgarnityr till hagelgevär".....jaktgrejer igen! Får se om någon nappar på detta. Finns ju folk som samlar på allt känns det som


GP har varje år en Bildtävling. På många bloggar som jag läser finns ju de mest fantastiska foton och jag tycker ni ska testa att vara med i fototävlingen. Temat är Sol och sommarregn. LÄS MERA HÄR

Önskar fortsatt Trevlig kväll!


4 kommentarer:

  1. Inte kul att känna sig krasslig:(
    Hoppas du kryar på dig fort.

    Jag har också laddat hem Babbel Italienska inför resan i sommar. Tänker mest ha som repetition i bilen på vägen ner:)

    SvaraRadera
  2. Hoppas inte det, och är det så, så hoppas jag att du kryar på dej snabbt.
    Kan bli så utdragna historier med förkylningar om sommaren...

    Kramen,Eva

    SvaraRadera
  3. Tack för att du kommenterade hos mig.
    Att bli förkyld på sommaren är jobbigt. Hoppas att det inte är så allvarligt.
    Det är tur att Tradera, loppis och myrorna finns så man kan avyttra saker som är för fina att slängas.
    Önskar jag kunde lite mer italienska, för jag älskar opera och följer alltid med i texterna som hör till CD skivorna.
    Ha en skön kväll/Monkan

    SvaraRadera
  4. Hittade nyligen av en slump till din blogg och fastnade för den. Jag tittar ofta in och läser med intresse det du delar med dig av på din blogg. Jag är själv pensionär och farmor till en liten tjej på 2,5 år. Krya på dig. Hälsningar Inger

    SvaraRadera