tisdag 4 juni 2013

Inget är som väntans tider......

Ja, nu är det inte så som det kan låta.....
 

Jag har ju inte fått klart med monteringen av min sängram ännu men idag skulle en hantverkare komma till mig och titta lite på hur/vad han skulle göra. Jag uppfattade, troligen fel, att han skulle komma ca 13-14. Om jag inte hade bokat in den tiden skulle jag träffat Fia och mormor inne i city.....men men nu blev det inte så.
Jag väntade, klockan tickade på, jag hann pyssla lite med både det ena och det andra, väntade igen och igen och igen. HAN kom 17.30! Men jag sa inget för NU har jag bestämt att sängen ska blir klar.
Kommer, hoppas jag, imorgon kl 16 för det har vi avtalat.

Då hoppas jag kunna visa hur mitt "sovrum" ska se ut.....

Idag var det drägligare ute på altanen så det blev sommarlunch. Tycker så mycket om sill och det ska ju vara nyttigt också






Hade lagt en servett med rosmotiv som duk...den blåste och flaxade och då kom jag på den briljanta men inte ovanliga idén att lägga den under glasskivan. Mycket nöjd mer arrangemanget!

RRRRrrrrrrrrrr Plötsligt ringer min rara svärdotter Anna. Hon var ute och handlade och gick förbi Jysk. Där såg hon ett parasoll som nog skulle passa hos mig. Jag kollade på nätet (ibland väldigt bra att ha) och så bestämde jag mig. Tar det!!



Kanske är det lite stort men det behöver nog inte vara helt uppfällt får då kommer nog solen att lysa "under".....får testa imorgon. Sen behövs en fot. Vi trodde inte det men det står inte still som det är nu.
Ett skärp kom ju till bra och snabb användning för jag vet ju inte om det börjar blåsa i natt..

*********DET  BLIR  LITE  BÄTTRE  DAG FÖR DAG ********

2 kommentarer:

  1. Det var ju ett perfekt paraply, Maj. Vi hade ett sådant där jag bodde förut. Vi hade sand i foten.
    Lilla vän hoppas Du får din sänghimmel som du vill ha den. Det bliver inte billigt, men så är det ju, vill man ha så kostar det. Jag håller tummarna ,för att Du skall få färdigt någon gång.
    Jag tittar in till dig varje dag, du skriver så härligt. Ja det är nyttigt med sill, jag har
    Lax en gång i veckan. steker för de mesta en bit i ugn. Kyckling har jag ofta med, jag gjorde dill- kött på kycklingsfile`, gud vad jag skriver
    jättevaken men det är ju för tidigt.
    kram från Hajan

    SvaraRadera
  2. Hej Maj!
    Ser att du fortfarande fixar och donar - ska bli kul att se när allt är klart.
    Parasollet - jättefint - jag har ett likadant!
    Må så gott och ha en fin dag!

    SvaraRadera