lördag 1 juni 2013

Idag har jag "knyckt" en kruka......

Jag var nyss bort till vår återvinningsstation och att det är problem (fanns ju inte förr) med sopsortering vet jag, men vissa personer tror ändå att om de bara ställer ner sina prylar, alltifrån målarfärgsburkar till skrymmande prylar av alla slag vid återvinningen så vips är de borta......Och just idag stämde det faktiskt med en "bortslängd" kruka......
Där stod den, alldeles hel och fin, den vita krukan som skulle kunna bli bra hos mig och en av mina pelargoner. Jag tog den med hem


Har man inga Lecakulor så tar man lite stenar.....


Nu står den på blomstegen och alla är nöjda.....Miljötänk får jag väl kalla det!

Idag är det den 1 juni och det är definitivt sommarvärme här i Göteborg och kommer att vara fint framöver!

PS. Klockan är nu 00.30 och när jag tittar på Bloggen i min mobil ser jag att bilden om vädret hamnat längst ner...läser sen att det varit regnkaos i Göteborg. Det är ca 1 mil till city men här ute hos mig,nära havet har det varit strålande sol. Kolla HÄR

Har inte hänt något särskilt i lyan idag.....tagit det lugnt och sååååå lugnt faktiskt att jag somnade i älsklingsstolen och sov flera timmar på em. Behövdes tydligen! Eller ska jag kalla det Medelhavsleverne...



Ser fram emot att träffa goda vänner som bjudit mig på middag imorgon. Brukar vara väldigt trevligt så jag tar ROSA , direktbussen dit. Enkelt och gratis.
Nu ska jag sitta på min altan och njuta av den härliga kvällen. Kanske blir det något tv program också.

Ser att jag fått nya och nygamla följare av Bloggen. Välkomna att titta in hos mig, det tycker jag är så roligt! En liten kommentar är ju extra välkommen för det tycker väl ni också........Trevlig lördagkväll!

Vänta inte på speciella tillfällen
Fånga de vanliga stunderna och gör dem extraordinära
- ORISON SWEET MARDEN -


8 kommentarer:

  1. Det är klart Du skulle ta krukan. Den var ju väldigt fin.
    Jag tänkte på Astrid Lindgrens lilla Lotta, som granen ramlade av precis framför näsan. Krukan är Din Maj. Jag sov både i går och i dag på
    min sköna balkong. Igår väckte sonen mig när han ringde, men då var jag ledbruten när jag reste på mig. I dag ringde min kompis och det var bra,
    jag värmde en Varma Koppen och tog en smörgås till. Nu skall jag väl gå in och stänga av Tv,
    jag har suttit vid datan hela tiden kram och trevlig Söndag, önskar vännen Harriet

    SvaraRadera
  2. Hej Maj!
    Ja idag gjorde du verkligen återvinning. Vilken fin kruka du "hittade". Den passar ypperligt på din blomsterhylla. :)

    Må så gott!
    Kramen Ina

    SvaraRadera
  3. klockan är 02.11 , men vaknade toa besök. Kolade och fick se din fråga. Photo Scape är det jag använder mig av, för att redigera
    bilderna. Det har min dotter lagt in. Visst blev det bra.
    Men Du är ju mycket duktigare lilla vän.
    >Jag gillar när Du lägger in från You Tube.
    kram Harriet

    SvaraRadera
  4. Det är väl den bästa återvinningen om man kan göra så. Krukan passade ju som en smäck på din hylla :)
    Ha en trevlig middag med dina vänner!
    Kram och skön söndag!

    SvaraRadera
  5. Precis så var det för oss här i Partille också.. Vi hade strålande sol när det spöregnade inne i stan :)
    Klart att du skulle ha den krukan, det var nog meningen..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  6. Det gjorde Du rätt i, för krukan passar ju så fint in därhemma hos Dej :-)

    Här, där jag bor, saknar jag ett grovsoprum, förstår inte varför de avskaffades...väldigt besvärligt att fara långt till återvinningsstationen, utan egen bil...
    Jag tycker om att sortera undan, och bort i organiserad lugn och ro. En sak i taget när jag känner att jag orkar.

    Önskar dej bästa dagen hos vännerna <3
    Kramen
    Eva

    SvaraRadera
  7. Det som är skräp för någon kan vara nåt användbart för någon annan. Det är väl bra att saker och ting kan användas så länge som möjligt. Allt behöver inte var nytt. Ha en skön söndag.

    SvaraRadera
  8. Du har snarare gjort en god gärning som gav krukan ett nytt liv tycker jag

    Ha en fin vecka
    Elisabeth

    SvaraRadera