måndag 17 juni 2013

Gott och blandat......


Det finns något som är bra med paus i pågående James Bond film. Jag hinner fixa till en sallad till pajen som jag gjort. Den är ännu för varm för att äta.....och sen hinner jag ju titta runt lite hos andra bloggare mm. Trevligt!


Min gulliga svärdotter erbjöd skjuts till Jysk där jag hade tänkt handla ett parasoll till myshörnan. Tycker det blev jättemysigt.....kanske hade det räckt med ett litet parasoll över matbordet med. Ska nog prova det imorgon...
Det finns något som är bra med en liten lägenhet också. När jag står i köket kan jag se teven. Behöver ju inte missa något om jag går för att hämta något smarrigt att äta tex.....

Vädret...den ständiga frågan känns det som! Mycket oklar info om vad som väntar oss på sommarens viktigaste dag kanske.....Om Ryssvärme skriver Aftonbladet HÄR men min tidning GP visar vädret så här.






Oj, nu påkallar James Bond uppmärksamhet. Tänk att jag med flera gillar att se dessa filmer om och om igen. Det är väl det som är klassiker....

Trevlig kväll och missa inte min utlottning om ni vill vara med. Man behöver inte ha egen blogg.


3 kommentarer:

  1. Jag är lika tokig med svenska filmer, skall sitta och se Sickan Karlsson i dag i solen.
    Men Maj så trevligt Du har det på din Altan. Detta paraply hade du väl till matbordet förut?
    Du har ju så fina blommor Du också. Har du råd så köp ett mindre parasoll till det andra bordet.
    Jag är så glad att du trivs i din lilla etta. Man
    får ju forma livet som det bliver, och allt
    går. Jag har tagit fram min symaskin, så nu skall
    sys här. stor sommarkram från Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte ett större parasoll till matgruppen men har ännu ingen "fot" till det..det hade kanske räckt med ett sånt här litet jag köpte igår?

      Radera
  2. Hej hej! :o)

    Har ju varit frånvarande i flera veckor. Kul att titta in här hos dej igen och botanisera bland din intressanta inlägg. Ser verkligen så inbjudande mysigt ut där i "Maj´s myshörna". Man får lust att slå sig ner där i skuggan av parasollet :o) Jättefint!

    Trevlig midsommar ifall jag inte hinner runt mer innan dess!

    Kram
    Monika

    SvaraRadera