måndag 3 juni 2013

Äntligen svalare både på altanen och inne......

Äntligen går solen ner.......jag vet att man ska njuta av det fina vädret men i min lilla lya kan det bli för mycket av det goda! Solen steker på altanen från ca 11 på fm och börjar gömma sig bakom hustaken nu, ca 20.30. Och hela lägenheten ligger med fönstren åt de hållet.


Det går inte att sitta ute och äta eller läsa tidningen när man som jag inte är soldyrkare och inte mår bra när det är över ca 25 gr. På altanen kan det faktiskt bli ca +40 gr och inne har det varit ca +28 gr......

Då är inte jag effektiv det kan jag säga. Men det finns räddning på Claes Ohlsons...Jag har haft en sådan förr och nu köpt en ny. Jag kallar den "min vifte".....

Oj, Vifte kom inte med


10 kr kostar den


*****Solen lyser inte lika varmt alla dagar.(Irland)*****

5 kommentarer:

  1. Åh, jag som är soldyrkare är såå avis på din altan. Jag får sol på min balkong först efter klockan 14, och det är så trist. Vilken bra fläkt du har köpt. Skulle kanske införskaffa en sådan när det nalkas Kretaresa. :)

    Må så gott!
    Kramen Ina

    SvaraRadera
  2. Oh, en sån rolig manick, bra! Du får plantera några träd utanför din uteplats så att du får lite skugga. Stekande sol är inte så helt underbart, det tycker inte jag heller! Den får gärna skina och det får gärna vara varmt, men jag vill gärna dra mig tillbaka till skuggan.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Toppen med Vifte ju...!
    Du ser ut att må prima där Du sitter och blir fläktad :-)

    Här har vi haft en mulen, och skön dag.
    Sol, vill jag bara ha lagom av, och lite skönt vindsus till.

    Jag har fönster åt nästan alla håll, där jag bor.
    Och är såå tacksam för att jag slipper ett kök med en massa sol i, mest är det bara lite fin eftermiddagssol som hälsar på.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jaa, jag vet hur det är. Min förra boplats var sol hela dagarna.
    Vi skaffade en Markis, som det kom en firma och satt upp. Den gick på då 1,500:- men det var det värt. Jag älskar solen, men inte så intensivt som det bliver. Här var jag besviken först, har bara sol tills kl 14.00 . Lagom på morgonen då solen inte är så het, underbara kvällar, med lagom sol. Du måste ju akta dina fina blommor också. Hur har dina grannar, har Du kollat det?
    Du skall se, det ordnar sig kram Harriet

    SvaraRadera
  5. Heha.. vilken bra grej!
    Kram Jannike

    SvaraRadera