fredag 10 maj 2013

Varit i city idag.......

Igår var jag inte ute på hela dagen för det regnade, och regnade......så jag bestämde mig för att åka in till city och köpa mig en regnkappa vilket skulle visa sig inte var det lättaste.......

När jag klev av bussen möttes jag denna otrolig blomprakt! Kan man annat än bara stanna och njuta?





Och varje gång jag ser dessa blommor vandrar tankarna till Operan Madame Butterfly som jag sett två gånger. Om ni sett den förstår ni mig om inte,  försök att se den ! Jag är inte alls operakunnig men denna otroligt sorgliga historia och underbara musik.....den är oförglömlig! Det handlar om den amerikanska soldaten som via kriget hamnar i Japan , gifter sig och får barn med en ung japanska. Han åker tillbaka men hon väntar på honom tillsammans med sonen........LÄS MER HÄR
Ett smakprov på musiken HÄR

Det blev en del småinköp innan jag "sprang på " dessa bilhandskar. Vet inte varför jag alltid gillat sådana men för mig kommer dessa att bli bra när jag åker så mycket buss mm och försöker undvika diverse smittor.....(dåligt immunförsvar)

Jag är bortbjuden imorgon så det blev ett presentinköp
Köpte de bruna




Och hur gick det nu med regnkappan? Det var inte lätt att hitta en lagom lång, inte mörk, hyfsat snygg osv.
Det blev denna jacka som är en kombinerad vindtät/vattenavvisade jacka. Många praktiska detaljer, många fickor osv. Hoppas den blir bra nu








Nu blir det bara att ta plats i mysfåtöljen, titta på Postkodmiljonären och avslutar med "dansen". Trevlig kväll önskar jag er som tittar in.



"Det svåraste med att göra bra affärer
är att avstå från dom dåliga."
Simon Spies

4 kommentarer:

  1. Omg!! Vilken vacker blomsterprakt!
    Snygg regnkappa du köpte. Hoppas att du inte behöver använda den i sommar, hihi

    Sv: Eljest betyder annorlunda :)

    SvaraRadera
  2. Förhoppningsvis kommer din snygga regnkappa inte att behöva användas så mycket i sommar, men det är bra att vara förberedd. Man blir på så gott humör av all blomsterprakt nu. Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  3. Jackan tyckte jag var jättesnygg Maj. Blomsterprakten underbar
    Jag har sovit ett tag, var tvungen att lägga mig, när min måg och dotter åkte hem. Mitt barnbarn bröt upp lite tidigare, min lilla gubbe
    som har vaxt om sin mormor flera gånger om.Var tager tiden vägen.

    ha det bra lilla VÄN, ÖNSKAR hARRIET

    SvaraRadera
  4. Hej! Så himla vackert de träden! Jag gillar också såna handskar och jag vet att såna jackor är inte lätt att hitta! Som tur har jag en min mammas gamla regn/vind jacka!
    Önskar dig en skön söndag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera