torsdag 23 maj 2013

Vad är det som händer "därute"..........

Blir så upprörd och nedstämd...
Jag har just surfat runt lite bland dagstidningarna och nyss tittat på programmet om "monstret från Cleveland" osv.

Aftonbladets rubriker om "kroppsdelar hittade...", poliser som vädjar "varför kastar ni sten på oss", Cleveland osv.....vad är det som har hänt med oss för så här var det inte på 60-talet när jag var tonåring!
 

Om jag bara tar detta med Husby och förorterna omkring Stockholm så undrar jag om det inte ligger proffs-bråkmakare bakom det hela.....Det var ju inte länge sedan vi hade liknande, men inte lika omfattande, bilbränder i tex Backa här i Göteborg, bråk med poliser och brandmän mm. Är det verkligen möjligt att dessa frusterade pojkar, för det är pojkar, i åldrarna 14-ca 20 år ensamma kan orsaka detta.Tror inte det! Och skylla på att Samhället inte gör något.......ska titta på Debatt nu kl 22 och höra mer.....

Positiva saker som händer därute, och då syftar jag på min härliga altan är att jag gjort inköp av fler växter idag. Det blir några då och då!

Jag sålde tidigare en hel del prylar som jag inte behövde på Tradera. Tyckte det var kul men det värsta var att jag alltid hittade något att köpa så antalet prylar minskade inte men jag fick, i mitt tycke, finare saker. Idag fick jag för mig att lägga upp en auktion då jag hittade en del äldre beslag i en flyttkartong. Jag kommer inte att renovera några möbler så jag hoppas de hamnar hos någon som gillar dem.




Visst är de söta, de små änglarna! Tror det är arvegods......

Tycker detta ordspråk passar "vissa därute"

"Den enda människa du kan ändra på är dig själv."
Saxat


3 kommentarer:

  1. Ja, det är lätt att fullständigt tappa tron på mänskligheten när man läser allt hemskt som sker. Vissa dagar känns det så tungt. Skickar dig en länk som gör mig glad och som får mig att inse att otroligt mycket fint och fantastiskt som händer får vi aldrig se eller ens höra talas om. Hoppas du får lite hopp när/om du tittar.

    https://www.facebook.com/photo.php?v=10151484191080450&set=vb.690120449&type=2&theater

    Ha en fin helg

    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. jag också såg Cleveland. Men all den här "skiten " som händer överallt. Vi kan väl snart inte taga emot fler människor, det finns ju inga jobb, det finns inga bostäder. De som kommer kunde ju inte bo kvar i sina länder, för bråk och trakasserier. Nu skall de göra upp här med varandra. kan de inte vara sams i sina respektive länder kan de ju inte vara sams här. London då, där är det olika tro
    som spökar. Trodde aldrig att jag skulle tycka så här, men nu får det vara nog. Så fina blommor, beslagen bliver du säkert av med.
    trevlig helg och en bra Mors Dag. kram Hajan

    SvaraRadera
  3. Minns också den fridfulla v-jeanstiden på 70-talet, fladdermössen om somrarna ute på landet, alla man kunde lita på osv.
    Så fint Du har på Din altan :-)
    Och fantastiskt att Du får ha allt ifred också...!

    Kram

    SvaraRadera