onsdag 1 maj 2013

Två inlägg, mystiskt!

Oj, kollade just på bloggen och såg att där fanns 2 inlägg om Sköna Maj......har ingen aning om hur det kommer sig. Bäst att inte radera något (tror att de är lika?) för då kanske allt försvinner in i bloggvärlden......
Det har blivit en tur till blomsterförsäljaren. 4 pelargoner pryder sin plats! Sen är det ju lite kul när nya grannar kommer förbi och säger "så fina blommor du har"..........och ännu är det inte klart.





Det finns fantastiskt stora (bild 1) och härliga växter men de får jag inte plats med. Dessutom vill jag ha mina blommande växter under "taket" för de brukar bli jättefula av regn, regn o regn....För det blir det väl någon dag.....Tänkvärt ordspråk....

"Optimisten har lika ofta fel som pessimisten
men optimisten har mycket roligare."
Friedrich Wilhelm Nietzsche

6 kommentarer:

  1. Oj vad du får de fint på din uteplats. Jag har varit ute idag å planterat några perenner får hoppas dom tar sig. Trevlig kväll hade du igår också...så roligt att få kalas med nära å kära.
    Kramizar

    SvaraRadera
  2. Det känns lite trögt med värmen och att blommorna ska kunna flytta ut.
    Ser ut som du kommer att få det finfint.
    Ha det gott
    AC

    SvaraRadera
  3. Så fint du har fått det på uteplatsen. Jag har målat hela dagen så nu är jag trötter. Kommer att somna ovaggad ikväll. :)

    Kramen
    Ina

    SvaraRadera
  4. Jag har också försökt göra lite vårfint, men eftersom det är minusgrader på nätterna, så blir det ett himla springande på kvällen med att plocka in alla krukor.
    Så roligt att du tycker om musiken!
    Må så gott och kram!

    SvaraRadera
  5. Jag har skrivit hos Dig varje dag, jag har inte sett någon dubblett.
    Jag förstår att grannarna tycker Du har fint, för det har du Maj.
    Hoppas Du får ha dina växter ifred, det finns folk till allt
    tyvärr. Nu skall jag bara vara onyttig, tar bara kaffe idag innan frissan,
    hon också bjuder alltid på något. I dag har jag bara 4+ just nu.
    Vi får se, ha det så¨bra önskar Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ja, jag är såå glad att du tittar in till mig! Men detta med datorer....på min dator finns två inlägg om Sköna Maj och när jag skrollar ner och tittar i högerspalten syns två bilder på "vitsippor".....Ha det så gott hos frissan. Kram

      Radera