tisdag 21 maj 2013

Olika världar........

Idag var det premiär för mig att äta frukost och läsa tidningen ute på altanen vid "stora bordet". Lyx!






Bostadsrättsföreningen har rustat upp lekplatser, grönytor, altaner har tillkommit, platser där det är möjligt att grilla (egen grill) mm. Gräset har tagit sig bra och är jättefint. Alla häckplantorna hos mig är gröna och frodiga.Härligt!

Ändå klagar jag ibland över att det är jobbigt med att packa upp prylar mm. Vi klagar på politiker, för stora barngrupper på dagis/fritids, ingen satsar på oss pensionärer, skolan är urusel, bort med EU, sjukvården är nästa obefintlig mm
De allra flesta av oss (jag VET att det finns undantag) har mer av det materiella än vad vi behöver, mycket mer......det vi inte har för mycket av är kanske tid att umgås, omsorg om nära och kära .......

Allt detta kom jag att tänka på när jag fick detta upprop från SOS-barnbyar (KLICKA HÄR)
Ni som följt mig vet att jag stödjer ett eget Fadderbarn med 200 kr/månad. Mitt fadderbarn bor i en barnby i Ungern. MEN detta gällde nu Kosovo








När jag tänker på min "lilla Fia" och hennes förutsättningar i livet, ja då inser jag att vi lever i helt skilda världar och då inom Europa!

MAN   KAN   INTE  HJÄLPA  ALLA  MEN
ALLA  KAN HJÄLPA NÅGON
 

6 kommentarer:

  1. vist är det lätta att klaga på allt och alla
    betydligt svårarer att säga nått uppskattande
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Hej Maj!

    Tack för ett mycket tänkvärt inlägg. Vi har verkligen mycket att känna oss tacksamma över. Jag och min syster är världsföräldrar tillsammans. För som du skriver, alla kan hjälpa någon.

    Så mysigt där på din altan! Där kan du mysa med en god bok och annat trevligt. Och hjärtat du gjort! Så vackert det blev!

    Mys o Må så gott!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  3. Många stackars barn runt om i vår värld har det inget vidare.
    Man får väl vara glad att man har de som det är....ja ganska bra.
    Kramen

    SvaraRadera
  4. När jag hade mina tanter här i går så kom Posten, då fick De se
    att jag stöder Läkare utan gränser, och Rädda barnen. Jag har 2 andra med som de inte vet,de drages med autogiro. Två av mina kära vänner som jag älskar, sade aldrig att jag skulle skänka, man har nog med sig självt. Oj så besviken jag blev, jag skänker ings massor
    det är 100:- på varje. Barncanser-fonden har jag med på Autogiro.
    Alltid gör det någon nytta ändå. Så konstigt man lär hela livet. Var och en gör som man vill i alla fall. Ha det så bra önskar
    vännen Hajan

    SvaraRadera
  5. Hej! Vilken fin inlägg! Väcker tankar hos många hoppas jag!
    Önskar dig en skön onsdag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  6. Hej Maj och tack för kommentaren!
    Förhoppningsvis kommer jag igen till hösten, men jag kommer in till dig och kollar lite då och då för att se vad du har för dig.
    Varm kram till dig och ha en skön sommar!

    SvaraRadera