söndag 26 maj 2013

MORS dag.......






Jag har hittat detta urklipp som jag tycker är helt underbart och man ser tydligt att det är andra tider nu!

Bild: Morsdag närmar sig, här är anvisningar från 1921 hur detta bör firas. Läs och lär :)Jag har varit hos äldste sonen med familj och blev bjuden på jättegod Mors Dags tårta. Farmor och Mormor var ju som vanligt helt förlorade i "vår" lilla Fia .







Helt underbar är naturen ute nu och dessa vackra blommor finns hos Fias grannar

och Fias äppelträd blommar också för fullt! Sååååå vackert!






En sådan här dag är det oundvikligt att tankarna går till min egen mamma som inte är med mig längre, till mammor och deras olika situationer världen över och till alla dem som tyvärr mot sin vilja inte är mammor......


"Med undantag av föräldrar vet alla människor
hur man uppfostrar barn.
"
Robert Lembke

7 kommentarer:

  1. Underbara blommor överallt ~~~
    Förstår att ni är helt förlorade i eran lilla Fia :-) <3

    Jaadu, det har förflutit många år sedan nu, sen min Mor somnade in hemma hos mej, menhon hälsar på ofta ändå, i form av parfymgoda doftspår, och när jag behöver henne som mest för att orka vidare <3

    Kramen,Eva

    SvaraRadera
  2. Hej Maj!
    Du ser ut att ha haft en härlig Mors Dag:)
    Själv träffade jag inte min mamma idag men vi ska ses nästa helg istället.
    Vad fint syrenen blommar hos din granne, så långt har våra inte kommit ännu.

    Ha det gott,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  3. Hejsan Maj, vi firade ju Mors Dag hos min dotter. Jag har tagit lite bilder. Nu har jag instruktioner om redigering av mina bilder.
    Då krånglar det med att kopiera bilderna, det har jag kunnat förut
    men nu stämmer inte det. Jag skall äta först nu, sen har jag min måndagsfilm, i dag med Sickan Karlsson. Jag har förmoderligen sett den ett par gånger förut, men det bryr jag mig inte om. Jag älskar våra gamla filmer. Hade Fia en lek-kamrat hos sig ser jag på fotot.
    Maj det är skönt att vi har våra barn i alla fall. kram till Dig
    från Hajan

    SvaraRadera
  4. Glömde skriva om Mors Dag förr, jag kommer inte ihåg att vi köpte något till mamma, men vi ritade teckningar.
    Däremot kommer jag ihåg Hylands Frufridagen som Hyland ordnade med
    det gjorde vi litet roligt av, och grannar med till oss,
    han kunde dra igång saker.

    SvaraRadera
  5. En liten eftermiddagshälsning!

    SvaraRadera
  6. Vackra bilder och kloka ord!

    SvaraRadera
  7. Det är härligt med gamla "klipp", man ser hur tiderna förändras.
    Hoppas att alla mammor blev ihågkomna i går. Själv var jag hos äldste sonen i Göteborg och blev bjuden på riktig grillfest tillsammans med barnbarn och ett barnbarnsbarn.
    Syrenerna blommar - visst är det en ljuvlig tid.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera