fredag 17 maj 2013

Lite inspiration infann sig plötsligt......

Inte vet jag om det är känslan från igår (vinst i hockeyn) som gjorde att jag äntligen "kom till skott" med att slänga mitt gamla påskris.....






För att slänga det i vår komposterabara soptunna måste jag bryta sönder kvistarna och DÅ, det var då jag kom på hur jag så ofta tidigare gjorde små trevliga hjärtan, men då av mjuka fina grenar, och vips hade jag en liten dekoration att hänga på min spalje....





Jag har märkt att mina grannar gärna stannar och kommenterar mina växter och min altan. De tycker att jag får så fint och det ska det bli......en rar granne som var ute med sin hund på promenad gillade mitt hjärta skarpt!

Sen bar det iväg till Sisjön, ett stort område med de flesta affärer/kedjor, för att uträtta några viktiga ärenden. Där ligger ju också Clas Ohlson, som jag sällan handlat i förr, och det blev en del inköp där....tre nya solcellslampor för jag är jättenöjd med de jag har sen tidigare

Älskar dessa hängare/krokar som man kan hänga på dörrar. Det spar mycket utrymme och denna är nog bättre än den jag köpte tidigare





En liten praktisk pärm med bra flikar för att få ordning på alla papper på skrivbordet





Butiken Chili ligger också där och jag brukar ta en titt......söt byrå tycker jag...




Det var så varmt så jag längtade bara hem......på min altan var det ca 30 gr i stekheta solen. Bra för min tvätt torkade rekordsnabbt.....
När jag öppnade min post så fick jag detta underbara kort av en kär vän (tack W)

Traditionsenligt krånglar ju bilderna men hoppas det ser hyfsat ut.

Önskar TREVLIG PINGST med denna lilla bukett som jag plockat av mina växter. Pensé,pelargon,lavendel, timjan. Ljuvligt söt....


"Det är bara i ögonblicket
som du kan åstadkomma något."
Okänd

2 kommentarer:

  1. Glad Pingst Du Lilla Energiknippe. Hjärtat var
    hur sött som helst. Åh Maj, vad jag tyckte om
    de söta Komoderna på bild, pottskåp kallade man dem för förr. Vad kostade de ? Måste Du inte skaffa ett stort parasoll, när Du får så varmt där. Men Du kanske älskar solen ? Jag har solen
    hos mig till kl. 14,00 ungefär. Sen har jag inte mer. Men där jag och maken bodde i 46 år , där var vi tvungna att skaffa en markis som vi kunde
    hissa ner när vi behövde. Där hade vi sol från
    13,00 tiden, tills den gick ner. Ingen solnedgång
    var lik den andra. Men dör hade jag en Å också
    Torshagsån. Vi älskade den balkongen. Här har
    jag inget att titta på mer än en stig ner till
    Järnvägen. Men denna lilla lya räcker gott åren jag har kvar. Jag är så glad att kunna läsa Din blogg Maj, älska livet som Du gör just nu. kram Hajan

    SvaraRadera
  2. Ett sånt fint hjärta Du har skapat.
    Och så trevligt med rara grannar, och uppskattande, vänliga ord.

    Önskar Dej en trevlig Pingst också <3
    Ärligt talat, så har jag inte tänkt på att det är det, förrän jag kikade in här i bloggsfären.

    Kramen,Eva

    SvaraRadera