torsdag 2 maj 2013

Idag var det "cykelsläpp".......

Kände att det var dags redan igår att släppa ut min cykel på grönbete men upptäckte att jag behövde pumpa däcken.....jaha! Det brukar ju aldrig jag göra och ingen pump har jag heller.....hela tiden detta "har inte"...Så jag var lite snäll mot den och den fick stå i hallen inatt


Frågade igår om de skulle få in cykelpumpar på "min" Statoilmack och de skulle komma idag. Tog ut cykeln , som inte gjorde några glädjeskutt precis,  och inte jag heller......för detta med pump, ja det är inte som förr. Har sökt på nätet och det finns en uppsjö av olika pumpar som kräver olika muskelstyrka. Så det blev ingen pump idag för mina muskler räcker inte till den som fanns där .....






Länk till information om pumpar HÄR

Står i texten bla att vissa pumpar kräver en "muskelman" .........Grrrrrrrrr
Allt var inte bättre förr men allt var inte sämre heller. Minns ni den tiden när det följde med en pump till varje cykel och ingen kom någonsin på att knycka den vad jag minns.....




På tal om minne så såg jag David Ingvar ,hjärnforskaren, på tv i morse. Han sa betr minnet "att det inte är tänkt som ett ARKIV utan att vi ska minnas det som är viktigt för oss i Framtiden.....men vi kan lära/tvinga hjärnan att minnas med diverse minnestekniker. Tröstande men hur stämmer det när man letar efter portnycklar och glasögon mm. På det svarade DI att det gäller att ha fasta rutiner.....

Hittade denna lite roliga info på YouTube Pumpa din cykel i Gbg HÄR



"Bekymra dig inte över gamla problem,
det kommer snart nya."
Svenskt ordspråk

4 kommentarer:

  1. Cykla är inte så lämpligt för mina knän så jag får avstå .Bra ordspråk ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Jag har en sån cykel, jag, en sån med vidhängande cykelpump. Men så klart sitter den inte på cykeln och jag har ingen aning om var den är heller......Förr kunde man ta sin cykel till cykelaffären där vi bodde och så fick man hjälp att pumpa den av personalen där, och ingenting tog dom betalt heller. Men det var då det.

    Bra att du har cykelhjälm!

    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Min rygg tillåter inte att jag cyklar längre. Det får bli promenader i stället. Att pumpa cyklar med en helt vanlig cykelpump är då inget latmansgöra. Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  4. Det skall vara Ni i Göteborg, det var väl för bra. Ni är för Goa.
    Du kan väl pumpa din hos Macken Du skriver om.
    Jag har inte cyklat sen jag var 65 år, och tänker inte börja nu.
    Se Dig för lilla Maj, jag vill inte att något händer Dig lilla
    blogg kompis.
    Jag hade också problem igår, att jag kastades ut, men bloggers bad om ursäkt. Men man orkar inte att börja om hur många ggr som helst.
    Ha en trevlig lördag nu, kram Hajan

    SvaraRadera