måndag 13 maj 2013

Gott och Blandat, 4

Ja, då har jag varit och sett baletten Romeo och Julia......det var första gången jag såg en balett på detta sätt, livepåbio,  och visst är det fantastiskt att se denna världsberömda ensemble i en livesändning ....MEN det är ändå skillnad att se en föreställning direkt ifrån salongen !

Första akten var sådär tyckte jag men andra akten underbar! Finns flera inlägg på Youtube med dessa världsartister men ett smakprov bjuder jag på HÄR

Jag är så glad över att jag köpte mig en regnjacka!!! Vi har det uslaste väder här i Gbg och ser inte bra ut för de kommande dagarna heller. Kunde nog varit lite längre men nu hittade jag ju ingen sådan.
Testade den mot regn/vind idag när jag var på biblioteket för att återlämna en försenad bok.

Jag fattar inte varför jag har så svårt att lämna tillbaka i rätt tid....tror det bla var därför jag för ca 30 år sen blev medlem i många bokklubbar och köpte mina egna böcker!
Så nu tillhör jag den skara som skaffat mig dryga böter, 3 kr!! Men biblioteken hänger med i utvecklingen och nu fick jag en Pinkod för att kunna, vid behov, förnya mitt lån hemifrån. Super!

Intill biblioteket finns en affär som säljer lite matvaror, tidningar mm och MASSOR av godis. Jag tycker mycket om att skicka vykort (och att få förstås) och köpte 10 st för 1 kr styck. Ni har säkert köpt sådana med. På ett av dem var det recept på sockerkaka......Oj, plötsligt fick jag oerhörd lust att baka. Köpte vetemjöl och gick med raska steg i regnet för att komma hem och  sätta igång!


Det är då jag inser att jag inte har de basvaror som alltid så självklart funnits förr. Dvs inget bakpulver och margarin......får bli en annan dag alltså om jag får lust! Men jag som inte köpt godis på länge,länge hade köpt denna nyttiga hälsokost .....




Jag åt två stycken och nu mår jag nästan illa.....så är det med hälsokost, eller hur? (hihi)

Sen är jag jätteglad över att två vänner sen minst ca 45 år (otroligt egentligen) tog sig tid att titta in hos mig på sin väg hem till Halmstad. Tack för det Ch och B !



"Skaffa dig gärna ett nytt hus
men håll fast vid dina gamla vänner."
Italienskt ordspråk



4 kommentarer:

  1. ibland kan det bli lite för mycket hälsokost"fniss"
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Det är bra att man kan låna om från datorn hemma, slipper då böter.
    Du får ha go tur med nästa bak när du fått handlat lite mer.
    Hälsokost....ja det kanske man också kan kalla det...är ju nyttigt med choklad.
    Kramizar

    SvaraRadera
  3. God morgon Maj, eller god natt klockan är bara 02.46, det är kisspaus redan, blä.
    Tänk att få sova en hel natt, det är minst 100 år sen. Jag gillar din blogg, du skriver på ett sådant bra och rolgt sätt, jag ser allt framför mig, när Du berättar.Va det var bra att du kan meddela
    bibblan när Du inte hinner dit. Var det många som såg baletten , Du var på ? >Så trevligt att de ordnar sådant. Det är underbart vad Dy fyller dina dagar, och dina ordspråk är så sanna.
    kram från en nattuggla vid namn Harriet

    SvaraRadera
  4. Inte bra att äta för mycket "hälsokost". :)

    Ha det bra!
    Kramen Ina

    SvaraRadera