onsdag 22 maj 2013

"Det man inte har i huvudet får man ha i benen........"

Jag hade beställt ett spännande paket och fick avisering om att det fanns att hämta hos Willys i Sisjön. Det innebär bussresa för min del......åker man före 15 är det dessutom gratis. Så här blev det snabba ryck! Packade "dramaten", kollade spisen, packade kamera,mobil och pengar i handväskan . På med regnkappan och ca 4 min tills bussen skulle gå......Pang igen med dörren!

 http://cdn1.cdnme.se/cdn/9-1/226406/images/2010/nyckel_101561093.jpg

Jag är van sen ca 45 år att låsa ytterdörren utifrån men så är det ju inte här i nya lyan. Plötsligt gick det upp för mig att handväska blivit inlåst! Och jag inser snabbt att jag känner inga grannar, har inga pengar och ingen telefon att ringa med......Då kan man hålla sig för skratt det vill jag lova er.

Jag kom att tänka på vårt bibliotek där jag redan är lite känd med anledning av att jag deltar i läsecirklar mm
Gick dit ,förklarade och fick låna telefon.....efter mycket ringande blev det taxi till Fia där det finns extra nyckel att hämta. Taxi hem igen och när jag ändå var på G fortsatte jag resan till Willys, dit jag skulle för några timmar sen.....Pust!
Men jag hade ju ett roligt paket som väntade på mig. En snabb sväng till Claes Olsson blev det också för att inhandla lite smått och gott....







Jag väntar snart hit en hantverkare som ska montera min säng och därför har jag lyxat till med dessa ljuvliga lakan. Kommer att bli jättebra i mitt "sovrum" tror jag.



"Ibland gör hjärtat något
utan att fråga huvudet."
Okänd

4 kommentarer:

  1. Det var fina lakan du köpt...riktigt snyggt.
    Ja jisses som de kan gå men tur allt löste sig till slut.
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Vilka äventyr Du råkar ut för, men Du klurar ut dem ändå.
    Så fint att Du får Din säng klar äntligen. Jag kommer ihåg min svärmor hade problem med dessa nycklar. Vi fixade så hon hade en
    nyckel i ett band om halsen. Först var hon motsträvig, men hon fick betala själv en gång vad det kostade. Det är dyrt att få hjälp med
    sådant. Det gör inget om man är nyckelbarn på äldre dagar.
    Men vilka stressmoment, Du är enastående som klarar allt ändå.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  3. Åh så försmädligt att bli utelåst, men det löste sig bra.
    En gång för mycket längesedan hände det mig också. Jag bodde hemma hos mina föräldrar. Vi bodde i en vanlig lägenhet med sopnedkast i trappan. Sopnedkastet var bara någon meter i från vår dörr.
    Klädd i nattlinne och morgonskor skulle jag skynda mig ut och slänga påsen, pang, dörren slog igen.
    Där stod jag panikslagen i trappan, mamma och pappa var på arbetet.
    Jag fick gå två trappor ned innan det var någon som var vänlig att släppa in mig så jag kunde ringa efter min pappa efter hjälp.
    Roligt nu efteråt, men inte då. Ha,ha.
    Sänglinnet var fint, så där lagom romantiskt.
    Monkan

    SvaraRadera
  4. Kära nån, förstår verkligen att Du kunde hålla Dej för skratt i den situationen...!
    Suveränt bra, redde Du ut den i alla fall :-)

    Underbara lakan Du har köpt, kan inte bli vackrare ~~~
    Får hem en ny madrass till min säng om ett par veckor, kanske skulle unna mej något liknande ;*)

    Stor Kram, Eva

    SvaraRadera