söndag 5 maj 2013

Bytte Liseberg mot eftermiddag med Fia.....

Idag har Farmor varit hos Fia och lekt, promenerat och bara blivit bortskämd med middag mm. Son och sonhustru fixade iordning en rabatt i anslutning till sitt hus och jag tror det kommer att bli jättefint. En massa förarbete med att gräva bort gammal jord/sten är det ju,  men desto roligare när Klängrosorna kom på plats. Som vanligt har jag ju kameran med så det blev ju några bilder från min eftermiddag.....





Jag äter paj till lunch, håller ett öga på Fia som sover så gott medan J och A planterar rosor.......

Gräva hål, rosbuskar som "drar" vatten, jord stampas till och fiberduk mot ogräs....


Sedan dekorsten och "plötsligt" en helt ny framsida! Nu håller jag tummarna för att rosorna kommer att växa fint!

Ett hårt dagsverke kräver "mat i magen" och vad kan vara godare än grillade laxpaket med tillbehör....

Medan jag och föräldrarna kopplar av, mätta och belåtna fixas disken av Farmors Fia....




"Barn är små människor som inte får bete sig som
deras föräldrar gjorde i den åldern.
"
Josephus Henry

4 kommentarer:

  1. dET VAR VÄL ROLIGARE ÄN Liseberg att få vara med
    lilla Fia. Det blev ju en toppendag kan man
    säga. Jag har haft det bra med, men kört
    lite för hårt med min rygg. Det är dags att
    gnälla efteråt , när man varit oförsiktig.
    ha det gott önskar Hajan

    SvaraRadera
  2. fortsättning följer. Tack för din rar kommentar hos mig,
    jo visst Maj skulle det varit roligt att vara med på Bloggträffen.
    Men Du förstår det är inte lika roligt att dra omkring med
    min rullator. Han börjar vara i vägen ibland tyvärr.
    Men jag måste ha den har så klen rygg, men är också så
    osäker tack vare mitt höftbrott. Men jag klagar inte har det så
    bra, och gör så gott jag kan. Mina barn är så bra med, som Du läst på min blogg- kram min lilla kompis,,,,, Harriet

    SvaraRadera
  3. Hej Sköna Maj! :o)

    Underbara inlägg jag suttit och lästa bakåt här hos dej!
    Så fint med skrivbordet och allt annat du visar. Håller med! Nallar (och kuddar) kan man aldrig få för många av. Kudden på bilden är urtjusig! VILL HA! :o)

    Vilken härlig dag med nära o kära. Bättre hjälpreda får man leta efter :o) Rosenrabatten blev jättefin den också.

    Sol över din dag!
    Önskar
    Jag

    SvaraRadera
  4. Vilken duktig hjälpreda! Så härligt att få en hel dag med den lilla godingen. Kram

    SvaraRadera