onsdag 15 maj 2013

Blir jag glad över....


På Facebook hade en vän laddat ner denna underbara video . Jag har sett den tidigare men vad gör det! Den kan man se om och om igen.....





Klicka HÄR och njut av denna fantastiska video

Njuta ska jag också av nybakad sockerkaka på altanen för idag har jag köpt bakpulver mm.  Nu mot kvällen har solen börjat stråla och det är ca 20 gr varmt.

Hoppas den är lika god som fin

I morse vaknade (men de lägger sig nog inte efter midnatt)  jag av alla stojande barn på lekplatsen. Tycker att det är så trevligt att se och höra dem och de har såå roligt


MEN denna annons i GP gillar jag inte.....jag tycker Jul på Liseberg är fantastiskt men här tycker jag de hamnat lite fel i marknadsföringen.....det är 15 maj idag!



"Att alltid vara en smula barn
det är att vara verkligt vuxen.
"
Jevgenij Jevtusjenko

4 kommentarer:

  1. Åh, jag är alldeles tagen av den videon...Var tvungen att se den två gånger. - Från början kändes det obehagligt att se bebisen under allt vatten, men sen när man ser hur harmonisk, lugn och trygg den blir är det magiskt ♥ Tänk om alla barn fick en sån start i livet !
    - Skrattade däremot åt annonsen som du hittat !
    Dom är väääldigt tidigt ute i år...Eller så har dom sovit för länge ;)
    Tack fina du för din gulliga hälsning !
    Önskar dej en härlig fortsättning på din vecka ♥
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Förskolans dag var det här igår. Kanske i hela landet. Visst blir man glad av barns skratt och glada röster:)
    Känns som om någon på tidningen har råkat ta fel annons:(
    Hoppas din kaka var riktigt mumsig!
    kram

    SvaraRadera
  3. Hej allra bästa Maj!

    Tack för den fina kommentaren. Jag har lärt mej att "ståltråda" alldeles själv. För kanske 10-12 år sedan kom jag på att jag skulle testa detta hantverk. Köpte en förpackning med elefanttråd och en par spolar med tunn ståltråd. Sedan testade jag mej fram. Sedan har det blivit både ett och annat jag skapat. Det är jättekul. Mest för att jag bara låter fantasin flöda. Är inte låst vid att använda mallar och mönster. Allt bara "blir" :o)

    Vilken underbar video. Jag blir alldeles rörd....

    Jul vill man inte ens höra talas om just nu! Hihihi

    Kram och trevlig pingst!
    Monika

    SvaraRadera
  4. Den filmen har jag sett förut, men ser gärna om den igen.
    Sockerkaka bakade jag igår förmiddag och den har avnjutits med en kopp kaffe ute i solen.
    Trevlig Pingst!

    SvaraRadera