onsdag 3 april 2013

Tänk så lite man vet om vad som händer nästa sekund.....

Medan jag hälsat på "min lilla Fia", shoppat till lägenheten och till och från tyckt lite synd om mig själv så händer denna bussolycka mitt i centrala stan, på Drottningtorget vid Hotel Eggers.






Artikeln kan ni läsa HÄR

Har hört i många sammanhang uttryck liknande....oroa dig inte för det här,  du "kan få en fallande takpanna/tegelsten" i huvudet när du är ute och går.......sånt tar jag inte till mig för det är alltför osannolikt. MEN att tänka sig bli påkörd av en skenande buss när man är på ett torg i city eller komma under det fallande trädet.....helt ofattbart!! Ligger mycket i Carpe Diem, men det är lättare sagt än gjort men man skulle tänka på det lite oftare kanske?

Har shoppat lite prylar till mig som jag inte visar här men till lägenheten har det kommit ett nytillskott.
Såg dessa fönsterjalusier för en tid sen och har funderat på dem sen dess. Jag vill inte ha neddragna persienner så dessa blir utmärkta. Det är ju väldigt insyn på markplan......

Gillar dem skarpt!




Jag är också väldigt glad åt att nya och gamla bloggvänner blivit följare hos mig. Och TACK för alla era kommentarer. Blir såå glad över dem.

4 kommentarer:

  1. Så trevligt att Du hälsade på hos mej :-)

    Jättefint, och bra kan jag förstå, med de nya jalusierna.

    Jag läste om den olyckan tidigare.
    Otäckt. Sånt, som man verkligen inte tror ska hända, och ändå gör det det.

    Önskar Dej en god natt.
    Och, vi hörs här alldeles snart igen :-)

    Kramen,Eva

    SvaraRadera
  2. Vet Du när jag såg detta på TV tänkte jag på Dig,och alla mina vänner nere i Göteborg.Det är ju inte klokt,vilka saker det händer. Var det på Bauhus du köpte dessa skydd till fönstren.
    Toppensnygga Maj.Det är klart vi följer Dig. Du är ju en kär vän till oss allesammans.
    Jag förstår att Du har dina stunder med,precis som för oss alla andra. Men du är toppen
    kram. Hajan

    SvaraRadera
  3. Var köper man dessa fina jalusier?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag skrev ett meddelande till dig men jag vet inte om det kommer fram. Inköpta på Åhlens Frölunda Torg Göteborg. Inte så dyra heller. Hej då

      Radera