lördag 27 april 2013

Ser det inte mysigt ut....

Sitter och surfar runt lite på FB mm och det finns otroligt mycket fina foto att titta på.

Tänkte ta mig en sväng hit under dagen/framåt kvällen när de öppnat....en espresso eller ett glas vin är ju  ju inte fel i denna miljö....


Jag skojar bara lite..... men jag är allvarligt när jag skriver att jag var hos Prinsessan Fia idag. Vi grillade och för första gången hel kyckling! Tyvärr har jag inga egna bilder från den trevliga eftermiddagen men jag lovar att "helgrilla" kyckling var inte svårt och jättegott blev det!






Några nya växter köpte jag idag och tycker det blev mysigt och bättre ska det bli successivt.....har märkt att jag har svårt att stava vissa ord och hittade denna utmärkta lista genom att googla .....Hur stavas det egentligen??


Jag brukar ju skriva att jag tar Rosa in till city....tar ca 15 min och jag är inte ensam om att lovorda denna nya busslinje. Läste i dagens GP...





Hovet har ju släppt nya bilder på Prinsessan Estelle läser jag i Aftonbladet. Ni kan titta på dem HÄR
Kronprinsessan Victoria är väldigt vacker tillsammans med sin dotter tycker jag och särskilt bild 3. Men såklart kommer hon, för mig, två på listan.......



"Hela världen är en rad av underverk
men vi är så vana vid dom att vi kallar dom vardagliga."
HC Andersen


3 kommentarer:

  1. Grillat så gott! Hoppas på fint väder på valborg då tänkte vi inleda grill säsongen :) Härligt få umgås med de ljuvliga barnbarnen!
    Vackra blomster du inhandlat till din terass eller var det balkong?! Jättefina bilder på Viktoria och Estelle, Viktoria har mognat som kvinna tycker jag ser jättefin ut!
    Ha en fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Dig. Jättefina bilder på Estelle. Kyckling är alltid gott. Vilka fina växter Du köpt , om 14 dagar var vi välkomna tillbaka till min Handelsträdgård. Då skall jag köpa Hängperlagon, men jag vill ha en lite hängpetunia med. Sen får det vara klart
    med växter.
    Lycka till med dina önskningar.
    kram / Hajan

    SvaraRadera
  3. Så fina blommor du har redan. Vilket Grill Party Du varit på.
    Det smakar så gott direkt från grillhärden.
    Beträffande bilderna på Estelle är de hur fina som helst.
    Jag för min del älskar vårt Kungahus. Men jag tycker media och TV-
    kanalerna är gnatiga och tjatiga om allt.
    Man orkar nästan inte höra på det längre. Så fin Ditt lilla barnbarn är, lilla Sophie. Tänk Maj jag skall bli gammelmormor i sept. ha en skön söndag nu. Tänkte sitta på balkongen och
    ta mitt morgonfika, men det är bara 5+, trots solen.
    kram från Hajan

    SvaraRadera