tisdag 9 april 2013

Promenad i närmiljön....

Det har varit mycket att fixa med för att "få till det" så bra som det är möjligt i lägenheten  på denna korta tid....
Men idag fanns utrymma att gå till biblioteket som bara ligger några 100 m bort och sen vidare till en välkänd brödbutik här i Askim.
Fint väder men som på övriga ställen i landet, kallt...kallt....

Bibliotekt har bokcirklar med tider som passar mig bra. Man lånar en bok och diskuterar den sen tillsammans med andra på biblioteket. Finns säkert hos många av er också.  Sånt gillar jag och det blir tillfälle att knyta lite nya kontakter kanske?


Den första boken som ska läsas är "Från det femtonde distriktet" och är en samling noveller....Jag känner tyvärr inte alls till henne. Ska bli spännande att börja läsa den och se vad jag tycker.....Mer om boken finns att läsa HÄR

Sen gick jag vidare till brödbutiken (har nog nämnt den i tidigare inlägg också) . De säljer ekologiska varor och folk åker, sägs det, från hela Göteborg för att handla här.


Jag köpte denna påse med skorpor. Gillar skorpor med ost och marmelad på! Sen blev det en liten bit banankaka också som jag har ätit till eftermiddagskaffet. Mumsigt var det!


"Ingen vet vad han klarar av
förrän han har försökt
."
Publicius Syrus

8 kommentarer:

  1. Ja, jag förstår, du har redan koll på brödbutiken, jag hade nog missat det när jag skrev min kommentar här i tidigare inlägg! Så väl jag känner igen den!
    Härligt med bra bibbla!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Mmmmm, den brödbutiken ska jag lägga på minnet ;) jag som älskar allt som är bakat med äkta kärlek.
    Önskar att jag hade ro i kroppen för att läsa skönlitteratur..... men, men. Jag håller mig än så länge till kok- och bakböcker :)
    Ha de gott. Cat

    SvaraRadera
  3. Oj, brödbutik mmmm! Känner nästan hit doften av nybakat:)
    Önskar dig en fin vecka!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  4. Banankaka...... Mums, det är jättegott det.Nu blev jag sugen på att stoppa i mig nåt smarrigt jag med.
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  5. Jaa du Maj, jsg har nyss kommit hem efter besök i min affär.
    Jag köpte en Margareta bakelse ( 2 ). De är stora och fluffiga.
    Köpte mig en ny Grönväxt, till vardagsrummet. Fy så kallt det var i dag. Vi hade 3 minus i morse, nu är de 3+, men det undrar jag.
    Vad roligt att Du är så vaken för allt vad Ni har där Du bor.
    kl 21.00 på ettan ikväll är det trevliga programmet från NOrge, Där ingen skulle tro att någon kunde bo ,repris sen 2010, men jag älskade de programmen. Var rädd om Dig Kram

    SvaraRadera
  6. Ser att du snart har möblerat färdigt i din nya lägenhet och det är då det börjar bli trivsamt. Jättefina fåtöljer!
    En äkta brödbutik är guld värt och så trevligt att gå in i.
    Biblioteket inpå knuten passar ju dig också. Bokcirkel låter intressant och är ju ett bra sätt att skaffa nya vänner.
    Må så gott och ha en fortsatt fin vecka!

    SvaraRadera
  7. Förresten - lilla Sophie - så söööt!

    SvaraRadera
  8. Hej Maj !
    Vilket mysigt inlägg, och så kul att få följa med dej i ditt närområde! - Bokcirkeln lät ju jätteintressant att vara med i, och i brödbutiken skulle jag också trivas ;)
    -Så skönt att du känner att du börjar bo in dej ordentligt i din lägenhet.
    Sköt om dej och ha det gott !
    Kram Anneli ♥

    SvaraRadera