tisdag 23 april 2013

Otroligt! Inget fel på mobilen.......





Skrev ju igår om "mobilskrället" som försäljaren på Frölunda Torg dömde ut som trasig, ev kunde batteriet ha pajat osv. Själv kom jag ju dit för att köpa en ny laddare.........
Så det blev en tur med "Rosa" till city för jag ville få en fungerande mobil. Att vara singel och inte ha en telefon är ingen hit.....
I stan möttes jag av en vårplantering som samtidigt fungerade som spärr för en avstängd gatan. Så trevligt kan man också ordna det!




Jag visste ju inte var Tomten köpt min julklapp men jag gick till Telenor vid Kopparmärra. Har haft Telenor som mobiloperatör i många år nu. Förklarade mitt ärende, att den del av laddaren som man sätter i mobilen en kort, kort stund hamnat i vattnet, vad man sagt på FT och att jag nu skulle testa med att först köpa ett nytt batteri.
Killen tittade på mobilen, stoppade i en laddare och tryckte på lite knappar i ca 1 minut. "Det är väl inget fel på din telefon, fungerar hur bra som helst" men du behöver köpa en ny laddare......Ridå!

GRRR  Hur kan vissa få det jobb de har undrar jag? Jag är ju glad att jag slapp köpa ny mobil men det har ändå tagit mig massor av tid och engagemang ........Nu blev jag så glad så jag tog mig en liten shoppingrunda för att fira lite!

Tycker det är så mysigt att gå in i en teaffär. Finns så många fina muggar, goda marmelader mm och gott te naturligtvis. Har länge funderat på detta lyxte och nu firade jag med att köpa en burk. (billigare än en vinbox...)



Tjusig inredning på en uteservering vid Saluhallen......"i väntan på gästerna".....
Sen gick jag till NK där det finns en butik som fixar nya nycklar, fixar skor mm . Jag behövde två extra nycklar till lyan och det ordnade denna mycket trevliga och serviceinriktade man med fru/syster? snabbt och enkelt. Mycket bra!


 

"Det är bättre att vara skicklig i en syssla
än att vara en klåpare i hundra."
Japanskt ordspråk






5 kommentarer:

  1. En så´n tur att det inte blev telefonbyte.
    Mysig servering vid Saluhallen!
    Må så gott och kram!

    SvaraRadera
  2. Som tur var det bara laddare! Min lååång gick sönder också:/
    Shoppingrunda är aldrig fel!:)
    Har en fin dag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  3. Det var ju toppen Maj , där sparade Du en slant. Visst är det
    kul att få köpa lite till sig själv ibland, jag tager det som en uppmuntran. På tal om min väninna som böt en hjärtklaff, så är det under bart att allt gått så bra. Men det är faktiskt 2 månader sen.
    Vi var ju hos henne för en månad sen, när vi fixade allt. Tiden går fortare än vad man tror. Ha det så bra nu, jag är snart här igen.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  4. Så härligt Maj! :o) Vilken tur att du slapp köpa ny telefon. Härligt med nya mysiga teer. Jag gillar också att handla te av olika slag.

    Ja, min kaffeservis är en Pompadour från Rosenthal. Love it! :o) Älskar verkligen detta porslin och har varit på jakt efter en theservis av denna sort i flera år. Hittade en för ca tre år sedan men den hade ett alldeles för högt pris (7500kr!). Nej tack! Sååå mycket vill jag inte ha den att jag är beredd att betala såna fantasisummor ;o)

    Underbart vackert planterat. Vilken sommarkänsla på dina bilder!

    Mys & Må!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  5. Tusen tack för tipset snälla du! Nu har jag lagt auktionen på min minneslista. Smygkikar lite tills vidare :o) Får se om priset sticker iväg eller om jag lägger ett bud i slutet av auktionstiden.

    Trevig afton!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera