fredag 5 april 2013

När "Melker" varit i farten.....

Idag har jag tagit "krafttag" med några av de saker som inte fungerar i lägenheten  (ombyggt av tidigare ägare inte min säljare)

Tvättmaskinen som inte är korrekt installerad
Avloppet under diskhon

och så väntade jag ju på mina matskassar från Coop.

Klockan 13 kom enligt ök VVS-killen och det visade sig inte bara "droppa" när vi spolade mycket vatten i "lilla hon" , A, på bilden

Det "forsade" vatten där jag märkt A och ner i skåpet.....Sen kollade vi breddavloppet och där rann inte vattnet ur alls......Vad hade "MELKER" gjort?  Jo,det finns ett uttag (2 grenar) för diskmaskin på kranen (sådan kran ska man ju inte ha när man inte har diskmaskin alls) Man måste, enl VVS-killen. själv göra hål för breddavloppet och det hade Melker inte gjort-ingen avrinning alltså. Där han gjort hål (från A) var det inte kopplat till avloppsslangen och därför rann vattnet direkt ut i skåpet...............Pust!!

Nu ska allt fungera!!

På avtalad tid kom elektrikern och tittade på tvättmaskinen och sladdarna

Han var inte imponerad kan jag säga och Melker har haft tur som inte fått farliga elstötar.......riktig installation kommer att kosta ca 2000 kr . Längtar!!

Matkassarna skulle komma mellan 12-14.......ca 14.15 ringde jag och efterlyste leveransen.....ja, tyvärr är de försenade.....



Ca kl 15 kom två stressade herrar in med 3 kassar .....ojdå, vi glömde det frysta!! Vi återkommer...det gjorde de också kl 16. MEN när jag fått alla mina varor (de skyllde på att "plockarna" varit sena) så är jag jättenöjd. Det finns en leveransgaranti så jag behöver inte betala frakten denna gång. Självklart beställer jag igen.

Jag hade bara beställt en vara fel.....det blev ju ingen stor flaska med olja precis, men om den inte är god så kan det ju vara bra...

Ja, det går så sakta framåt och kommer nog som "spåkvinnan i Haga sa" att bli bra, väldigt bra framöver!

Trevlig helg önskar jag er som tittar in.

3 kommentarer:

  1. Det är inget roligt när saker börjar krångla men nu ser det ut som du får ordning på allt. Så bra att kunna beställa hem mat så där då slipper man bära tunga kassar själv, smidigt å bra.
    Önskar dig en skön helg/kramen

    SvaraRadera
  2. Oj,så mycket Du får vara med om, så bra att det blev klart med tvättmaskinen. Jag har också talat med dem på mitt coop där jag bor. De kör ut Torsdagarna frakten kostar 80:-, det ör det värt. Jag brukar ha 3 kassar på rullatorn, när jag är i affären . Då betalar jag lite extra, till chauffören för de hjälper mig in till hissen. Han i dag sa, att jag inte måste, det vet
    jag, men det är det värt för mig i alla fall.
    Så trevlig din nya blogg är Maj, mycket bra.

    kram från Hajan

    SvaraRadera
  3. Trevlig helg önskar jag DIG oxå!
    Kram
    Eva

    SvaraRadera