måndag 22 april 2013

Mobilskrället, 20 % och det bästa av allt!

Grrrrrrr  "Det är roligt nästan jämt"...........

1) Helt plötsligt fungerar inte min mobil. Trodde att det var laddaren det var fel på för jag råkade av misstag stöta till den så att den tog ett ytterst kort "dopp" i diskhon.  Naturligtvis med vatten i......men det har fungerat sen dess men inte idag.

Åkte till Frölunda Torg (FT) för att köpa ny laddare men fick upplysning av den rara expediten att det är nog fel på din telefon.....har försökt ringa Tomten men har har telefonsvarare på.....återkommer tidigast 20 dec.....(fick den i julklapp)
Nja, jag skämtar men egentligen vill jag bara "gråta"......man har ju lyckats med att bli så van vi att ha en mobil numera så det är svårt att klara sig utan.....

2) Grand Parfym på FT hade 20 % rabatt på allt och när jag ändå var där passade jag på att köpa en ny mascara för min var nästan slut. Då visade det sig att Elisabet Arden hade en gåva till sina kunder men då skulle man köpa två produkter. Tyvärr är jag lite känslig/allergisk och vågar inte prova några nya (finns ju billigare varor) än de jag vet inte ger mig eksem/hudsprickor.....så det blev två mascaror (stavas?) istället och en gåva.Ser att parfymen inte kom med på fotot.   Och nu blev jag ju lite gladare igen!

3) MEN det bästa av allt på hela dagen! Farmors lilla Fia kom på besök. Hon är så gullig och rolig och utvecklas i snabb takt nu. Har lov att visa en bild och ni fattar väl att man bara smälter......



"Man kan inte piska in något i barn
men man kan smeka fram mycket ur dom."

Astrid Lindgren




8 kommentarer:

  1. JAHA, HÄR ÄR JAG IGEN, TÄNKER INTE BLOGGA IKVÄLL.
    GICK EN RONDA OCH KOM TILL DIG OCH ER LILLA FIA.
    SÅ SÖT HON ÄR MAJ, OCH GLAD OCH GOD. FÖRSTÅR ATT DU BLEV LEDSEN FÖR MOBILEN. JAG HAR FÅTT MEDDELANDE PÅ MIN ATT JAG HAR EN BLUS PÅ GÅNG. GICK INTE ATT LÄGGA I BREVLÄDAN SÅ JAG FÅR HÄMTA DEN I KONSUM DÄR JAG BOR.
    DET GÖR INGET JAG MÅSTE JU HANDLA LITE FRÅSCHA
    GRÖNSAKER TILL MITT FRÄMMANDE PÅ FREDAG.
    TÄNKTE ATT BAKA, MEN KÖPER EN BUDAPESTLÄNGD TILL KAFFET, DET DUGER BRA.
    HA DET BRA. KRAM / hARRIET

    SvaraRadera
  2. Sötare än socker säger jag, helt bedårande!
    Mobiler, datorer och bilar, dom ska bara fungera!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej! Så det har varit lite händelserik dag för dig idag! Men bästa var så klart lilla söta Fia, fattar att du var glad!
    Har det bra!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  4. Åh, såå söt lilla Fia är :-)))
    Härligt med såna barnbarnsvisiter <3

    Mobil, måste man bara ha. Åtminstone känns det så :-) Hoppas att Du inte blir utan någon längre stund!

    Vet Du...jag lyckades hälla rejält med vatten över min dammsugare igår...!
    Får välan se hur fortsättningen på den lilla fadäsen blir ;*)

    Kramen
    Eva

    SvaraRadera
  5. Förstår att du smälter för en så söt liten Fia..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  6. Jättefin bild på Farmors Fia och FARMOR.... Härligt med den Glädjen som småbarn ger en . Snacka om energipåfyllnad, behövs i dessa teknik/strul-tider!!Kram Kram GSch :)

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Åhhh, lilla Fia är sååå söt! En riktig liten gullunge, det ser man lång väg!!!! Ja, det är alldeles fantastiskt med barnbarn. Imorgon ska våran lilla plutta Selma sova hos oss, hon har gjort det några gånger förrut och det är alldeles, alldeles underbart!

    Stackars dig med mobiltrassel! Tänk så det har blivit, så fort man blivit beroende av något som man förut klarat sig hela livet utan! Visst är det konstigt, men så är det verkligen.

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  8. Å vad gullig hon är ditt lilla barnbarn
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera