torsdag 25 april 2013

Måste vi acceptera det här......

GRRRRR
Alla blir vi en gång äldre och kanske inte har den senaste tekniken ....dator, mobiltel eller vad det kan vara......
Läste om priserna på Nummerupplysningen och blev både upprörd, arg och ledsen.......Döm själva!

OBS!! Kolla minuttaxan
Och inte är det billigt via sms heller. Kan ju vara bra att veta att tjänsten finns MEN att den "kostar skjortan".....

Och som det står i artikeln kunderna är främst äldre och affärsfolk ...........

Väntar just nu på att Coop-online ska komma med maten jag köpt. Denna gång var jag med i en tävling och alla som var med fick 50 kr rabatt på dessa inköp.....så frakt+plockning av varor kostar ca 30 kr denna gång! Värt varenda krona!

Och senare ikväll är jag bjuden på kalas.......kul ska det bli!

PS. Det har varit kul detta med tävlingen om Veckans Blogg. Idag är sista dagen för att rösta men jag har nog minimal chans eftersom den som leder ligger långt, långt före.Man kan rösta en gång/dygn. Rösta kan man gör här om man skrollar längst ner på Besökstoppens sida.



4 kommentarer:

  1. Hej och välkommen till blogg-världen.
    Ibland sitter jag vid datorn och "bläddrar" och läser bloggar som jag ibland finner intressanta. Här var det intressant läsning om Nummerupplysning. Visst är det svårt för de som inte har eller behärskar den nya tekniken och får betala hutlösa priser för att få en nummerupplysning. Bankerna tar också bra betalt för sina personliga tjänster.
    Själv tillhör jag den äldre generationen och jag har haft fin hjälp av barnbarn som gärna vill visa farmor "hur man gör".
    Ha en fortsatt bra dag.
    Kram Viola

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fräckt att ta så hutlöst betalt! Även om du inte vinner denna veckan, Maj, så kan du ju anmäla dig igen. Ett kl initiativ för att få fler läsare. Ha det bra.

      Radera
  2. Hej! Men jesses!!! Är det sååå dyrt nuförtiden!!!! Bäst att veta ALLA nummer!
    Har en skön kväll!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  3. Jag håller med Dig det verkar ju inte klokt vilka jädrans priser.
    Man får väl tänka sig för innan man frågar om något.

    kram

    SvaraRadera