måndag 8 april 2013

Idag fick jag mina fåtöljer!!

Nu är det dags att klippa röda bandet!!


Ja, för mig känns det som om lyan börjar ta form nu och jag är nöjd med mina inköp. Tack vare vänner som hjälpte mig med transporten gick det snabbt och smidigt att få hem fåtöljerna från affären.

G blundar och njuter........




Det blev "invigningsfika" med te,ost och marmelad. Enligt vännerna var fåtöljerna helt ok! Går naturligtvis inte att jämföra med min favorit med fotpall, Stressless, men jag är jättenöjd. Tycker de passar i storlek och färg ......
Nu återstår bara "vrån" framför fönstret.....fn har jag min dator där och ett ihopfällbart bord (köpt i antikaffär) som jag tror ska användas till julkrubba egentligen.......vet inte riktigt hur och vad jag ska ha där. Kanske bara blommor, kanske ett litet skrivbord, gardiner eller inte......?


Den gröna "ramen/stommen" ska monteras upp på min säng så att det blir en himmelssäng .......

Tycker nog faktiskt själv att det känns som om det hänt en hel del i lyan sen 1 mars....  

Gillar ju ordspråk och tankesätt och ser att många skriver Dagens Kloka ord. Ska fundera på det jag också......


"Det viktigaste är inte att aldrig falla,
utan att kunna resa sig upp efter varje fall.
"
Kinesiskt ordspråk

 


 

4 kommentarer:

  1. vist är det mycket jobb med att flytta men roligt när det blir så fint och vad mysigt med en så stor uteplats
    roligt att du vill följa min blogg
    jag lägger mej som följare till din trevliga blogg
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Grattis Maj, Du är en pärla. Tänk så mycket som blivit gjort Du
    har varit snabb, och jag tycker Du löser problemen så bra. Tänker på
    detta att Du beställer varorna , och betalar för denna tjänst. Det är det värt, och slippa släpa en massa påsar. Den lilla vrån kan det
    vara en sovalkov? Eller är det en matplats? Skall Du ha sänghimmel, så mysigt. Skall bli roligt att få se. Jag är glad att vi fick vara med och klippa bandet. Fotöljerna är jättefina, ett
    stort varm LYCKA TILL kram Harriet

    SvaraRadera
  3. Snygga fåtöljer.:-) Stina

    SvaraRadera
  4. Gott att höra att det börjar arta sig i din lägenhet. Har varit mycket i Askim men just den brödbutiken kommer jag inte ihåg men så mycket mumsigt dom hade.
    Ha en skön dag/kramen

    SvaraRadera