torsdag 4 april 2013

Handlat mat på nätet.....

Det är ju alltid + och - med att flytta och som i mitt fall nu finns det stora köpcentra inte alls långt härifrån. Men det är inte helt lätt att "storhandla" och åka på bussen med flera kassar, toapapper mm när man dessutom inte är helt vältränad och stark.....

Därför är jag överlycklig att COOP (kanske också andra men det har jag fn inte kollat) erbjuder möjligheten att handla "färdig matkasse" men det bästa av allt att man även kan handla "vad man vill" med leverans hem till dörren. Visserligen betalar man ju lite frakt och kanske är varorna något dyrare men man slipper ju lägga tid och ork i affären och på transport.






Ska bli otroligt spännande att se hur det fungerar......jag räknar med det såklart och om det är så har jag ju löst ett problem ,som jag funderat mycket över......

Har för övrigt varit en trevlig dag med besök både av yngsta sonen och en väninna som jag köper  bla tandkräm av. Antar att många av er har provat denna och hos mig är det en favorit!





6 kommentarer:

  1. Det verkar superbra och för oss som varit med ett litet slag och handlat tillräckligt så är det ett fantastiskt alternativ.
    Nu kunde jag inte hjälpa att se din adress och då vet jag var du bor, har du inte ett fantastiskt bageri lite bakom dig, ovanför hunddagiset (det är det väl fortfarande, mitt emot bensinstationen?) och bort åt vägen en bit?
    Och på andra sidan ledan, rakt västerut, finns inte där en ICA affär eller har den slutat upp med att vara?
    Jag har bott hela mitt liv i Gbg området så jag har varit mycket i dina trakter!
    Fast jag bodde i Mölnlycke!
    Agneta kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stämmer med bageriet men någon Ica finns inte. Man kan handla på Statoil men både utbud o priser gör ju att man bara kan handla "det man glömt" eller kanske glass osv
      Ser fram emot mina kassar imorgon!

      Radera
  2. Det låter som ett alternativ värt att prova.
    Jag har också gjort lite liknande, vardagsbra manövrar för att få mitt fortsatta liv härhemma, att fungera.
    Blir spännande att höra vad Du tycker om kassarna imorgon :-)

    Kramen,Eva

    SvaraRadera
  3. men det va konstigt..jag har sänt dej min adress.. sänder det igen..Aloe vera av det märket är bra!! jag använder det oxå..ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Nu då jag skall skriva min adress en gång till så ser jag ingen mailadress till dej.. har den försvunnit??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har skrivit ett nytt brev till dig....har du inte fått det? Om du klickar på Min profil finns e-postadr där.

      Radera