fredag 26 april 2013

Gott och blandat, 3

Vi har jättefint väder här i Göteborg och det ska fortsätta i helgen.Underbart!  Inte långt från där jag bor har man idag börjat sälja uteblommor och jag kommer att köpa en hel del! När jag kommer dit vill jag ju ha allt men får inte glömma att jag inte har någon trädgård/växthus längre.....men det ska bli fint och LÄTTSKÖTT på min uteplats har jag bestämt mig för. Många fina Svenskodlade växter hade de till försäljning. Fin kvalitet! Är dessa inte ljuvliga....


Igår var jag bjuden på födelsedagsfest och det var god mat och trevligt sällskap! Det är härligt att sätta sig vid dukat bord och njuta....


Till förrätt var det Havskräftor och jag som är från inlandet tycker fortfarande att det inte är "riktiga kräftor" men att det är mer "mat" på Havskräftor kan jag inte förneka. Vad tycker ni? HÄR kan ni läsa vad som skrivs om havskräftor jämfört med mina favoriter
Havskräftor eller dessa? Kanske båda.....


Till varmrätt fick vi en härlig fiskrätt (bilden ger den inte rättvisa)

För att inte tala om den ljuvliga fruktsalladen! Mmmmmm





Eller utsikten från lägenheten där man om man är snabbare än jag är , hinner ta ett fint foto på färjan

Fick fin hjälp idag igen (Tack Jan o Gunnel) med att köra hem ett skrivbord jag köpt på Ikea. Har planer på att försöka få ihop det själv men det är tunga paket och skivor så det går nog tyvärr inte.....Så här ser det ut nu



Öppnar ni denna LÄNK så ser ni hur det ska se ut när det är monterat



Bilderna har krånglat till och från men jag håller tummarna för att de är med bara EN gång och hyfsat tydliga....



"Ingenting är omöjligt.
Det omöjliga tar bara lite längre tid.
"
Winston Churchill"



4 kommentarer:

  1. Liatorp bordet/byrån är verkligen smäcker och fin!
    De där blommorna du visar på bilden högst upp är sådana som jag hade i fjol på balkongen, de var lättskötta o hur fina som helst! Ju fler man har intill varann, desto finare!

    SvaraRadera
  2. Längtar också efter att köpa sommarblommor....
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder på blommorna, härligt kan jag tänka i Göteborg, här i Dalarna är nästan snön borta, så skönt.. Mysig middag med kräftor. Ha en härlig helg. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  4. Käraste lilla Maj. vad dina ord värmde , att Du saknar mig. Jaa jag har haft så mycket omkring mig ett tag, så lusten fanns men inte ente orken. Men när min son åker hem i dag ifrån mig, så kommer
    en berättelse som vanligt. en stor kram till >Dig lilla vän.
    Jag köpte också mitt skrivbord, men på Rusta. Jag fick ringa
    efter hjälp, men ibland när jag skall dra ut en låda, så får jag
    framstycket bara i handen. Måste köpa trälim, men var f--n köper jag det. kram från Hajan

    SvaraRadera