måndag 15 april 2013

Gott & Blandat, nr 1

Spelar Andrea om och om igen......och drömmer mig till Italien! Men verkligheten en måndag är ju lite annorlunda.....det skulle bli varmt skrev GP om vädret men här i Gbg innebär det ju tyvärr ofta att det också blir regn....och det regnar lite lätt till och från....
Jag har ju, tack och lov "blivit med tvättmaskin" och tvättade diverse ylleprylar som jag tänkte hänga upp på mitt nyinköpta torkställ från Ikea. Det är nog bara jag i hela världen, känns det som, som inte begriper hur detta ska fungera....

Varför är jag sååå oteknisk?
MEN ett bra tips har jag.....Jag är ju ovan vid min nya spis och bränner fast min gröt hela tiden. Tidigare brukar jag lägga i blöt tex en kastrull tillsammans med maskindiskmedel och det brukar alltid fungera, men tyvärr inte nu.....kom då att tänka på reklamtv och satsade på att lägga i lite tvätt medel "rosa" och det blev superrent!

Oj, det ringer på dörren. Kan ni gissa vem det är? Jo, det är min matleverans från Coop ända hem till dörren. Förra gången var de försenade så idag var det fraktfritt. (hade inte gjort något om de varit sena idag med eftersom jag ändå är hemma). Gillar att ha mat i kylen som räcker ett tag....och dricka har jag väl till sommaren.....Ska bli spännande med den goda biffen jag beställde . 47 kr,  mindre än en fika på stan!







Det händer ju att jag tex vid montering av möbler, hetsar upp mig lite (ibland mycket) över hur krångligt det är...då får man ju sig en verklig tankeställare när dagens post innehöll ett utskick för Mun-& Fotmålarna....Länk till deras hemsida HÄR

Har stöttat dem i flera år nu och tycker att de är helt fantastiska. Hur kan de bara måla detta fina kort?



"Bara den ovetande blir arg.
Den vise förstår."
Indiskt ordspråk

9 kommentarer:

  1. Lilla Maj jag bliver så glad av att läsa Din blogg. Du är jätteduktig, att taga tag i saker och ting. Glöm inte bort datumet på all mat nu, så den bliver för gammal. Kan också tala om för Dig, att jag ringt en av de jag träffade på 100 års kalaset, Så den 26/4 kl 14.00 kommer de. Bjöd 2 till så är det gjort med. Här har det regnat merd, men nu skiner det upp igen, det
    är bra då bliver det nog grönt på träd och buskar.
    Förstår att Du gillar Andrea, så vackert det är
    i Portofino . kram från Harriet

    SvaraRadera
  2. Hej glömde det viktigaste, jag har köpt min musmatta från Munmålarna Han heter Müller som målat den. En fiskare som står på en strand och fiskar, men Du kanske inte använder mus till din data. Jag har också fått mina kort i fredags.
    Slut för i dag, kram igen

    SvaraRadera
  3. Tack söta för dina fina ord om den lilla "mors dag plattan".
    Sköt om dig
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  4. Hej! Hur har det fortsatt...har du fått upp torkstället? Och tvätten torkar?:)))
    När det är en sån här regnig dag som just nu så skulle jag önska att jag hade också leveransen direkt till dörren!
    Mun- och fotmålarna är ju så himla duktiga, verkligen fint konst!
    Hoppas veckan blir bra!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  5. Han har en otrolig röst Andrea...lyssnade på youtube som du satte in.
    Visst är de skönt att ha tvättmaskin själv å slippa gå till någon gemensam tvättstuga.
    Ha en fin dag/kramen

    SvaraRadera
  6. Hejsan!
    Fnissa får du nog göra ;O)
    Man blir så van vid ens sida så man tänker inte vilken bild som
    ligger överst!
    Tack för påminnelsen ... sommar på kommande ...
    men först regn!
    Trevligt inlägg du gjort, man blir glad när man läser din blogg!
    God fortsättning!
    ♥ Kram!

    SvaraRadera
  7. Ha, så många gröna pinnar du har att ordna med, jag hade fått spel! Jag lovar.....
    Bra med hemleveranserna! Så skönt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Ditt torkställ ser lite "avancerat" ut på bilden, men får du bara vrida och vända på det några gånger, så faller nog allt på plats.
    Lycka till!
    När kylskåpet är fyllt med god mat känns det alltid trevligt att öppna kyldörren. Själv behöver jag fylla på vårt idag.
    Mun- och Fotmålarna stöder jag också - fick mina kort i slutet av förra veckan. Jättefina och användbara!
    Må så gott och kram!

    SvaraRadera
  9. Tycker det är kul att läsa din blogg Maj. Den sista veckan har jag märkt att när jag går in på den kommer först inlääget några sekunder mot vit fin bakgrund och den röda bakgrundsfärgen är "bara runtom" texten , men efter ngr sekunder övergår de vita fälten i den röda bakgrunden, som gör att det är rätt så svårläst. Vet ej om det är ngn inställning du förändrat eller om det är ngt som bara är på min dator, eller om ngn annat observerat detta. Vore itressant att få svar på detta. Ha det bra Maj! Hälsning från oss i Hallsta.... GSch

    SvaraRadera