lördag 20 april 2013

Det blir nog godare nästa gång......

Vad ska jag ha till middag? En inte helt obekant fråga/fundering kan jag tänka mig. Jag hade kycklingfileér där" bäst före"  närmade sig......jag har väl inget favoritrecept och gillar att prova något nytt....letade på internet efter något som såg gott ut, enkelt att laga och med råvaror jag hade hemma.....
Hittade inget! Alltid något som fattades och så blir det väl när man inte planerar innan. Alltså kommer Kajsa W in i bilden......
putsa dem, dela i två delar och gjorde en skåra
Mosade fetaost, svarta oliver och kryddorna och fyllde fileérna med detta. Färsk timjan och flytande honung, lite salt strödde jag över....

Såg ju väldigt gott ut med ris till. MEN tyvärr var de som Mannerström, Moberg mfl säger i Mästerkockarna.......lite för överstekta! Dvs ganska torra och  smakade inte som jag tänkt mig! Men om jag gör dessa någon mer gång så blir de nog bättre.......
Det tänker man, eller jag iallafall, inte så ofta på. Hur många gånger lagar en duktig kock sin paradrätt innan den blir perfekt?

Mätt blev jag iallafall och somnade just till i sköna fåtöljen.....hälsosamt att vila på maten, eller hur?

Har inte tagit ut min cykel för första vårturen ännu. Men det dröjer inte länge nu.....I dagens GP läste jag denna annons och kände plötsligt att detta kanske vore något om man bortser från pris mm. En blandning mellan cykel och moped? Det är långt till den affären men jag är sugen att se/prova en sådan....





Läste detta idag och tycker att det ger en tankeställare


3 kommentarer:

  1. Det var väl tur någon kom å hjälpte dig med bänken verkar bli en bra avlastnings plats.
    Ja ibland får man ta vad man haver för att mätta magen det såg då gott ut.
    Ha en skön söndag/kramen

    SvaraRadera
  2. Här är det den eviga frågan "vad ska vi äta dag?" :/
    Cykelturer har det inte blivit här heller, den står i källaren med en punktering och väntar att nån ska laga den:)
    Önskar dig en skön söndag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  3. Tänk Dig för innan du köper denna Hoy, klarar Du det ?
    ordspråket var jättebra.
    det var ju synd att Du inte kan se mina bilder,
    Din lilla bänk är ju jättefin, en liten köksö kan man
    säga. Jag tycker Du har det riktigt mysigt.
    Vi ät skinksteken i dag när sonen var här. Pannbiffarna delade vi
    på räcker ät oss båda.
    På min tre gör jag nog Pytt i Panna och ett ägg.

    kram Hajan

    SvaraRadera