onsdag 24 april 2013

Aspekter på "vad är Konst".......


Denna svåra fråga är inte enkel att besvara.....och därför pågår debatten hela tiden.
MEN för mig personligen går det en gräns där jag absolut tycker "blir allt konst bara för att den provocerar och konstnären är känd"......Läste i dagens GP om att vår kända Lars Nittve inviger en utställning där det bla finns ett konstverk (tycker inte jag att det är! ) av Paul Mc Carthy föreställande HUNDBAJS i jätteformat.... I artikeln står att konstnären inte kommer att tolka verket......hmmmm




mer om "Konstverket HÄR

Har läst lite om vad Ernst Billgren skriver i en bok...



Så här tycker Ernst Billgren

En annan form av KONST är balett. Jag älskar balett med sk "tylltroll" och har beställt biljett till denna föreställning. L ä n g t a r  redan.....



se mer om föreställningen HÄR

I detta sammahang kan jag inte hoppa över Galenskaparna och deras " Samtal om KONST". Helt underbar enligt min mening,

Lyssna på dem HÄR!

"Ingenting är omöjligt för den som
inte behöver göra det själv."
Mao Tse Tung"

2 kommentarer:

  1. Om detta är konst, så har vi en hel konstutställning här ute efter vägen! För det som göms i snö......

    Nej, jag kan inte tycka att ALLT är konst. Men som sagt. Är ligger i betraktarens öga.

    Under många år hade såg jag balett varje sommar i Storforsen. Inte mindre än 17 gånger har jag sett Baletten Trolltagen där. Musiken var av Ralph Lundsten. Helt fantastikt magiskt. Varje år går jag omkring och önskar att de ska komma tillbaka.

    Titta här om du vill se lite bilder från baletten.

    https://www.google.se/search?q=trolltagen+storforsen&hl=sv&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=ZQR4Ue6cKI7H7Abk_4D4Dg&ved=0CEcQsAQ&biw=1366&bih=596

    Fin kväll!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att din telefon inte var sönder...jag kan inte heller va utan min...har bara mob. ingen fast tele. Du fick ju en trevlig tur in till stan och en fin shoppingrunda...inte fel. Konst kan vara så mycket men gärna sådant som man ser vad det är.
    Kramizar

    SvaraRadera