söndag 14 april 2013

Andrea Bocelli....Love in Portofino.....

Hur ska jag kunna återge gårdagens upplevelse av Konsertfilmen med Andrea ........helt enkelt underbart trots att det inte var live....kan inte fatta att en person kan förmedla en sådan "närvarokänsla".....och Italien med Portofino måste vara en av de underbaraste platser man kan besöka!!!!!

Nu börjar det snart.....
Avenyn bjöd på strålande väder och en del satt på uteserveringarna fast kl närmade sig 16.
Välkommen till Bio Roy där det bara är att slå sig ner i de sköna fåtöljerna  och vänta.......utsålt förstås!

Andrea med fru Veronica





Det går inte att jämföra upplevelsen av denna Konsertfilm som är inspelad live i Portofino med det man kan se på Youtube men jag har kopierat något som visar vad jag såg/hörde igår.
Portofino, som jag inte kände till innan, måste vara en av de mest romantiska platser man kan åka till
Läs om Portofino  HÄR.

När livekonserten började var det bilder från de fantastiska vyer man kan uppleva där en härlig eftermiddag... innan sammetsmörkret lägger sig över byn. Vartefter kvällen framskred blev det mörkare och mörkare och stämningen var helt enkelt sagolik!
Ett smakprov HÄR
Det finns mycket att lyssna på via förnämliga Youtube men jag väljer den HÄR

Jag kommer på mig själv att nynna på sångerna och förflytta mig till det underbara Portofino.......jag har sett Andrea två  gånger live (gamla bloggen i juni 2012) men att uppleva Andrea live in Portofino.....ja det saknar jag nästan ord för att kunna beskriva....måste ha varit "Himmelskt"...............

ANDREA BOCELLI

3 kommentarer:

  1. Tack snälla Maj, för den vackra musiken som man känner så väl igen. Så vackert Portofino ligger
    vid sin vik. Jag har ofta folk på mat här, men de
    jag talar om bor inte här omkring, en del var från Norrland, och Blekinge. Jättetrevliga men
    nog bara som vän. Det räcker för mig, mitt nära
    umgänge jag har, räcker gott. Tack för ditt
    trevliga inlägg om Italien.

    SvaraRadera
  2. Tittade på trailern vackert kan förstå att du känner dig salig ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Hej Maj!
    Äntligen har jag hittat hit igen...det har ju varit lite "krattigt" med min energi och lust att skriva. Vilken upplevelse det måste ha varit att se filmen. Jag har lyssnat på Love in Portofino...såå vackert. Han är en fantastisk sångare och förmodligen lika fantastisk som person, jag har sett en intervju med honom.

    Hoppas att Du får en fin start på veckan!
    //lisamaja

    SvaraRadera