söndag 10 mars 2013

Söndag i lyan.....

Trodde faktiskt att jag skulle ha träningsvärk i benen ev armarna efter gårdagens äventyr....men som tur är klarade de sig bra!

Vi har haft en underbart solig dag här i Gbg men sååå blåsigt och kallt. Jag tittade ut på lekplatsen och funderade var alla barnen var...men det förstod jag när jag själv stack ut näsan och snabbt in igen!

Har haft besök av kära vänner idag och det blev en trevlig pratstund med kaffe och kaka. Jag märker att jag ofta skriver och tänker det och detta har jag inte.......numera har jag ingen kaffebryggare för jag dricker oftast te men jag har inhandlat en burk med......ja, ni ser






Så det blev "burkkaffe" i finkopparna tillsammans med en jättegod kaka som vännerna bjöd på.

Idag fick jag hjälp med att flytta över en blomma till Nya Världen, en blomma som betyder otroligt mycket för mig. Det är min mammas porslinblomma. Jag är osäker på om detta är skott av den blomma som vi haft i barndomshemmet hela mitt liv....... Det låter kanske lite underligt men det känns lite som om mamma finns med mig när blomman står här.

Synd att bilderna krånglar och just här......till sist fick jag en jättefin inflyttningsblomma idag. Nu är den fin inomhus men kommer att få sin plats på altanen så snart vädret tillåter det.



2 kommentarer:

  1. Det var roligt Maj,med främmande. Blomman kan nog
    vara hur gammal som helst. Porslinsblommor lever länge. Det är ju ett fint minne för Dig,så var rädd om den.Har Du en solig lägenhet? Jag tänkte på altan där kan Du ju ha Pelagoner. Slit inte ut dig i onödan,tag det lugnt Du har ju all tid i världen.Tänk så härligt med en kopp tee, där
    ute sen. Spännande lila Maj,ha det så bra.
    Kram från Hajan

    SvaraRadera
  2. Porslinsblomman ger minnen från min barndom den var jättestor och blommor som doftade ,sådan kan jag inte ha nu pga min doftallergi .Engelsk pelargon är ju vacker både inne och ute ,kram Nette

    SvaraRadera