lördag 23 mars 2013

PÅSKmarknad i Haga......

Läste i GP att det var marknad i gamla stadsdelen Haga lö-sö. Vi har ju ett så jättefint väder, lite kallt förstås, med strålande sol så det blev en liten tripp till city.


Jag var inte ensam kan jag säga....marknadsstånd, öppna affärer, fullt av folk som fikade ute mm.

Får det vara en bulle till kaffet?

Eller en nygräddad våfflar med färska jordgubbar. Om det funnits sittplats inomhus hade jag köpt en...









Men när det inte blev någon våffla stannade jag till här.....en gång för ca 15 år sen spådde jag mig på kul...märkligt att spådamen den gången träffade så rätt.....yrkesskicklighet? Ja, inte vet jag men jag blev nyfiken och "slog till".....logiskt sett tror jag ju inte alls på sånt men nu såg jag det som ett trevlig grej.

Sammanfattningsvis frågade hon vad som hänt mig de senaste 3 månaderna (!) eftersom hon såg så
mycket negativ energi....något med ekonomi.....men andra kort sa att det värsta nu var över och att jag var "klar" med det ,vad det nu var......och att hon såg MYCKET positivt i korten inom 3-6 månader......det kommer att bli bra, väldigt bra .......Jag väljer att ta till mig detta! Kan ju inte skada iallafall......

Underbara saker finna att handla i Market29.......vaserna helt fantastiska!

Till sist fanns denna tavla i en "pyntaffär".....


5 kommentarer:

  1. JÖSS, VILKEN HÄFTIG CYKEL, EN SÅ SKULLE JAG VILLA HA

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med marknad, och de där vaserna är underbara.
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  3. Morn,morn så mycket trevligt Du hittar hos Dig alltid. Det var
    trevligt att få följa med på Hagas marknad. När jag läste det hörde jag Sten-Åke Cederhök sjunga om Hagapojken. Just nu har vi 11- här,men är lovade sol och plusgrader. Man får vara glad för det lilla. Jag fick sån lust med en stege från Blomsterland. Den var så snygg. Men de hade inte lika som din. Men de skulle kolla åt mig.
    Nu när jag så vaken,så jag kan läsa ett litet tag iBrobyggarna, du
    hade så rätt den är jättebra. kram för en bra söndag oxå
    önskar Hajan

    SvaraRadera
  4. Jag har läst mycket om Haga. Det skulle vara kul att besöka kvarteren en gång. Det där ordspråket säger allt. Ha en fin söndag

    SvaraRadera
  5. Jag ska alltså bli spå- dam i mitt nästa liv!!!
    Det hon sa till dig där på marknaden, är ju precis mina ord och tankar.
    Skillnaden mellan henne och mig är, att jag har ständigt reducerade priser!
    Bamsekram från Wiveca.

    SvaraRadera