måndag 18 mars 2013

Gadgets igen och en ny favorit..

TACK för tips, förfrågningar om hur jag gör mm.... **** Jag tror jag har hittat en lösning, se 24 mars

Jag tror själv nu att det är något med Mallen och "avancerade inställningar".....där ska man ju fylla i textstorlek, färger mm. Inget av de ändringar jag gör där fungerar. Har testat med att ändra rubrikfärg och typsnitt men trots att datorns skriver "används i bloggen" (tror jag det var) så ändras ingenting.....
MEN det kan jag väl stå ut med men med texten på gadgets är det annorlunda. OCH det var ju aldrig problem med detta i gammla bloggen......Om jag inte tyckte detta var så roligt så skulle jag sluta blogga för länge sen,,,,,,

Allt ser ju ok ut utom att det inte syns på bloggen.......Tar "etiketter som ett exempel".


 Nu får jag skriva om något positivt också. Åkte till stan igår em för att se på ett skrivbord. I  Lilla Soffbutiken finns massor av läckra möbler, tyvärr också läckra priser......men jag åkte dit iallafall. Ligger nära Linneplatsen/Slottsskogen.

Skrivbordet var fint men för högt. MEN jag har funderat länge på att köpa mig några nya bestick.....och där vid ett dukat bord....bara fanns de....MINA nya bestick!!  Vad tycker ni? Vackra eller hur?





Tallriken är modell Pompadour frän Rosenthal . Jag har 12 st djupa inköpta i antikaffär här i stan. Jag använder dem både till soppa och annan mat.

Jag är överlycklig över min nya bestick och ser fram emot att bjuda någon på middag när lyan kommer i bättre ordning här framöver......


6 kommentarer:

  1. Lilla Maj, det var de vackraste bestick jag sett
    på länge. Oj så fint Du kommer att få i din lya.
    Snälla för Guds skull, sluta inte att blogga
    jag tycker det är så härligt med dig,att Du står but med mig gamla käring.
    Jag tycker du är en gammal vän till mig.
    Var rädd om Dig,och ha det bra.Allt ordnar sig
    skall Du se.
    kram från Hajan

    SvaraRadera
  2. Hej Maj!

    Du har redan gjort de saker jag hade tänkt föreslå att du skulle testa, ser jag nu. Så jag skriver inte mer om det! :o)

    Du har mitt absoluta favoritporslin. Har länge sökt efter en teservis av Rosenthal Pompaodur. Förra sommaren köpte jag en kaffeservis av detta porslin på en loppis. Det var ett riktigt fynd!

    Dina nya bestick är helt fantastiska! Sååå snygga! Och passar dessutom väldigt bra tillsammans med dina fina tallrikar.

    Ha en fin o trevlig dag!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  3. Nu tror jag jag vet vad du gör för fel men vi får se . Du går in på layout på vänster sida i din instrumentpanel (det står nytt inlägg med orange ruta överst)klicka på layout, klicka på gadget i högra kolumnen ,så kommer det upp en ruta , bläddra din bild som du vill ha dit ,på samma gång skriver du in i rutan med text vad du vill ha skrivet eller rutan med biltext sedan sparar du du et ,nu borde du ha texten på din gadget ,hoppas det lyckas fråga om det är något det är lättare att gör det om man får säga vartefter man gör något steg men då måste vi prata per telefon ,kram Nette

    SvaraRadera
  4. Jättefina bestick och även porslinet. Så blir en måltid än mer njutbar!

    SvaraRadera
  5. HEJ. JAG ÄR NY I DET HÄR GÄNGET. FÖRSÖKER LÄRA MIG BLOGGA,MED VARIERANDE RESULTAT. NÄR JAG LÄSTE EN DEL AV DIN TEXT SÅ FICK JAG UPPFATTNINGEN ATT JAG INTE ÄR ENSAM SOM RIVER MIG I SKALLEN NÄR DATORN INTE LYDER.JAG HAR KOMMIT SÅ LÅNGT ATT JAG TROR ATT JAG FÅR FRAM TEXT+bild MEN VAR DET HAMNAR HAR JAG INGEN ANING OM. KAN NÅGON GE TIPS TILL MIG...OM VI FÅR KONTAKT

    SvaraRadera
  6. PS. OM NÅGON HAR LUST ATT FÖRSÖKA NÅ MIG SÅ VÄLKOMMEN TILL M I N NYA VÄRLD

    SvaraRadera