tisdag 19 februari 2013

Svarar på en kommentar.....

Godmorgon!

Tack "Hajan" för din kommentar.....men jag skulle vilja förklara lite trots att jag är mer än trött på att jag inte får tekniken på Blogger att fungera. Någon som känner igen sig?

De urtrista problemet med foton som jag lägger upp men som inte syns hos mig har förföljt mig även till nya bloggen. Så här ser bloggen ut hos mig, dvs fotot med texten om konserten syns inte alls MEN läsarna kan se det (och även jag nu i min nya telefon).
Det är då det händer att bilden "visas utanför ramen" och det går inte att justera. Jag försöker lägga upp 2 bilder . Den första visar hur min blogg ser ut hos mig, dvs intet foto med text finns/syns alls....bara att chansa var det visas någonstans!


Hoppas det går att läsa





Den andra bilden med texten visades korrekt idag!  Pust.....om jag inte tyckte att det var kul att blogga och om jag inte var såååå envis ibland så skulle jag sluta med det här.
Jag är inte alls nöjd med utseendet på bloggen, och som jag skriver syns bla bildtexten på mina "gadget" (vad är det på svenska?) inte alls. Hur jag än ändrar i malldesignern/avancerad så sker ingen rättelse.

Jag tycker om att skriva, rakt upp och ner, utan krångel....allt annat förstör hela nöjet för mig och hur trist kan det inte vara att läsa om bloggstrul om och om igen!

5 kommentarer:

  1. Hoppas du får ordning på det men som sagt så ser allt normalt ut här hos mig..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det önskar verkligen jag med/M

      Radera
  2. Jag förstår dej helt o fullt! Gillar inte själv när det krånglar med såna saker. Då tröttnar man totalt! Önskar verkligen jag kunde hjälpa dej!

    En tanke.....

    Har Du testad att justera om bredden på de olika fälten? Och kan det ha något att göra med hur stort format det är på bilderna?

    Kram
    Monika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker på alla sätt justera i mallen men de ändringar jag gör "kommer inte med". Det gäller färger, teckensnitt,storlek på bokstäver mm trots att jag trycker på "använd" och att det står mallen ändrad. Foton tagna vid exakt samma tillfälle beter sig helt annorlunda vid uppladdning. Jag fattar ingenting av allt detta och har ingen aning om ,fn, hur jag ska få ordning på det.Något fel gör jag väl....

      Radera

  3. Hej!

    Har också problem med bloggningen och med bilder lite till och från! Förstår inte att det ska behöva vara så! Man blir HELT galen av ilska och frustration när det inte fungerar!
    Hoppas att det kommer att funka bättre med nya bloggen! Håller tummarna!

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera