tisdag 19 februari 2013

Konsert på gång.....


Ja, då är det dags att ge sig iväg då....förväntningarna är höga med ett sådant biljettpris och det är lite pirrigt faktiskt....
Konserthuset ligger vid Götaplatsen och den såg väldigt pampig ut i kvällsbelysningen!

Gillar att vara ute i god tid och vi hann bra med att beställa önskad dryck mm till pausen. Jag tog en jättegod muffins och te....

Konsertsalen
Föreställningen motsvarade alla förväntningar och publiken tackade med stående ovationer! Synd att man inte kunde ta foto på avslutningsnumret ...baletten i vita ljuvliga kläder dansade till "an der schönen.....Blauen Donau med jättefina foto
Ja, det var "lilla nyårskonserten från Wien" och extranummer blev det ju! Välkomna att klappa med i Radetzky-Marschen som vi känner så väl från Nyårskonserten på Nyårsdagen.

Dags att sova och förhoppningsvis drömma om Strauss!


2 kommentarer:

  1. Grattis till Din jättefina blogg i dag.
    Inget krångel med bilderna.
    Det tycker jag var roligt, har Du haft hjälp
    eller har Du själv fixat detta.
    Lycka till nu, då hade Du en fin kväll.
    kram/Hajan

    SvaraRadera
  2. En av de få saker jag saknar med att inte bo i storstan längre, konserter, och speciellt i det fina Koserthuset i Gbg, outstanding akustik och alltid bra konserter.....avundas dig lite! Fast jag bor ju inte så långt bort att det vore omöjligt att åka på konsert. Får ta mig i kragen.
    Agneta kram

    SvaraRadera